80 مربی قرآن استان مرکزی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند
کد خبر: 4168641
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

80 مربی قرآن استان مرکزی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی با بیان اینکه حدود 80 مربی قرآن استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و روستایی قرار گرفتند، گفت: اتحاد و انسجام بین اعضای اتحادیه استان در کشور مثال‌زدنی است و این امر برای استان نعمت محسوب می‌شود.

سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی، 21 شهریورماه در نشست اعضای این اتحادیه با حسین محمودی‌فر، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات به مؤسسات و بی‌مهری‌های صورت گرفته به مراکز قرآنی در ماه‌های اخیر، ضرورت حفظ تکریم اساتید، پیشکسوتان قرآنی و تمام فعالان در این عرصه را مورد تأکید قرار داد.

وی از عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین اتحادیه قرآنی استان با اداره‌کل اوقاف استان جهت در اختیار گرفتن مکانی موقوفه برای استقرار اتحادیه خبر داد و افزود: اتحاد و انسجام بین اعضای اتحادیه استان در کشور مثال‌زدنی است و این امر برای استان نعمت محسوب می‌شود. البته برای حرکت در مسیر اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما هیچ‌گاه اجازه ندادیم این اختلاف‌نظرها به اختلافات ریشه‌دار منتج شود و کارها با وفاق و همدلی پیش می‌رود.

خاتمی‌نژاد با بیان اینکه ارتقای کمی مؤسسات از 42 به حدود 60 مؤسسه را شاهدیم، ادامه داد: طبق آمارهای گرفته شده از ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی تعداد مؤسسات فعال در استان 67 مرکز است که این آمار در مقابل سایر استان‌ها فاجعه است و برای این مهم نیز باید فکری کرد.

وی به برگزاری دو دوره هم‌اندیشی در استان قم و شهر مهاجران اشاره کرد و افزود: از نگاه مدیران برگزاری این دوره‌ها بسیار مفید و کاربردی بود. قرار بر این است که دوره‌های بعدی تا پایان سال به میزبانی تفرش و ساوه برگزار شود. همچنین حدود 80 مربی قرآن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و روستایی قرار گرفتند.

خاتمی‌نژاد آمادگی اتحادیه برای انجام پروژه‌های قرآنی در استان با کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرد و گفت: اتحادیه با تمام ارکان و دستگاه‌های قرآنی ارتباط مطلوبی برقرار کرده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت صنایع در مباحث قرآنی

حسین محمدی‌هزاوه، رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی با اشاره به فعالیت دو اتحادیه تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های گذشته و تشکیل اتحادیه مدغم جهت یکسان‌سازی فعالیت‌ها تصریح کرد: پس از ابلاغ تمام استان‌ها به‌منظور تشکیل اتحادیه مدغم فعالیت خود را آغاز کردند و استان مرکزی در تشکیل این اتحادیه پیشتاز بود.

وی ادامه داد: افراد دغدغه‌مند و پویای قرآنی در استان کم نداریم و با وجود داشتن این ظرفیت اقدامات تشکیل اتحادیه مدغم در استان در اسرع وقت و با کمترین مشکل شکل گرفت. با وجود اینکه مشکلاتی در سطح کلان وجود داشت، اما در استان جدای از مشکلات به‌وجود آمده کارها با جدیت و بدون اشکال در حال انجام است.

محمدی ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف مبانی قرآنی در استان را خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه شاهد اقدامات خوبی در سطح استان هستیم، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود باز هم جای کار وجود دارد و لازم است با برنامه‌ریزی بهتر و انسجام‌یافته‌تر پیش رویم. استان مرکزی، استانی صنعتی و پرچم‌دار صنعت کشور است و باید از این ظرفیت در راه توسعه فرهنگ و پیشبرد اهداف قرآن بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha