برگزیدگان سوگواره «بر شانه‌های نی» در چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند
کد خبر: 4168323
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

برگزیدگان سوگواره «بر شانه‌های نی» در چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند

چهارمین سوگواره استانی شعر و نوحه با عنوان «بر شانه‌های نی» با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان در فرخشهر چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد.

اختتامیه سوگواره بر شانه‌های نی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، فراخوان چهارمین سوگواره استانی شعر و نوحه با عنوان «بر‌ شانه‌های نی» با موضوع نهضت کربلا و وقایع مرتبط با این نهضت در دهه اول محرم منتشر شد و به گفته دبیر این سوگواره، نزدیک به ۶۰ اثر در بخش شعر کلاسیک و ۳۰ اثر در بخش نوحه از سوی هنرمندان به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

 وحید برزگر، دبیر سوگواره بر شانه‌های نی اظهار کرد: داوری این دوره از سوگواره به عهده دکتر جواد حیدری، احمدرضا الیاسی و جواد محمدی از شاعران استان و کشور بوده است.

وی یادآور شد: هیئت داوران از میان آثار رسیده در بخش شعر کلاسیک، اشعار «مرتضی کریمی قهفرخی»، «احمد رفیعی وردنجانی»، «زهرا علیدوستی»، «محسن علیخانی فرادنبه» و «محسن اردشیری لردجانی» را بدون الویت مورد تقدیر قرار داد.

 همچنین سروده‌های «سیدمهدی حسینی‌فرد»، «تقی سلیمی بنی» و «حسن توکلی» نیز در بخش نوحه این سوگواره به عنوان آثار شایسته تقدیر از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

احسان قائدی، رئيس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» گفت: این رویداد با هدف تقویت و ترویج یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رشته‌های هنری در چهارمحال و بختیاری که همان شعر و به خصوص شعر آیینی است، برگزار می‌شود.

قائدی افزود: حوزه هنری تلاش دارد با برنامه‌ریزی منسجم این رویداد را به منظور ارتقا و رشد شاعران آیینی، افزایش سطح کیفی آثار آیینی و اینکه بتوان شعر آیینی را به عنوان یکی از بسترها و برندهای قابل ذکر چهارمحال و بختیاری در کشور معرفی کند، هر ساله برگزار کند.

وی یادآور شد: یکی از مسائل مهم این روزها در مراسمات مذهبی کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است و به همین منظور با هدف تقویت این مورد در سوگواره بر شانه‌های نی بخش نوحه نیز طراحی و اجرا شد.

قائدی افزود: اشعار منتخب رویداد بر شانه‌های نی در قالب یک مجموعه کتاب در دو بخش شعر کلاسیک و نوحه چاپ خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، فرخشهر را به عنوان یک شهر و دیار شاعرپرور عنوان کرد و گفت: با وجود شهرستان شدن فرخشهر باید همه دستگاه‌ها و نهادها بیشتر از گذشته در جهت رشد فرخ شهر به عنوان یک شهر شاعرخیز تلاش کنند چرا که اکنون شاعران این شهر در کشور شناخته شده هستند و باید با وجود این هنرمندان فاخر و استعدادهای بسیار در این دیار هر چه بیشتر در پرورش استعدادهای جوان کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha