خبرنگاران با روایت توفیقات نظام اسلامی برای جامعه امیدآفرین باشند
کد خبر: 4168162
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

خبرنگاران با روایت توفیقات نظام اسلامی برای جامعه امیدآفرین باشند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: اگر خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در جنگ نرم و ترکیبی که دشمن به راه انداخته است، موضع موفق و متعالی نظام را به خوبی روایت نکنند و امیدآفرین نباشند، دشمن به روایتگری غیرواقع دست خواهد زد.

همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، ۱۹ شهریورماه، در دومین همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها که با حضور اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با راه اندازی تروریسم اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: دشمن در حوزه تروریسم فرهنگی به حیازدایی، عفت زدایی و تغییر سبک زندگی مردم دست می‌زند تا به بنیان خانواده‌ها آسیب بزند و افزایش پرونده‌های اختلافات خانوادگی گواه اقدامات دشمنان است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل روایت‌گری صحیح، تبیین واقعیت‌ها و عدم پنهان‌کاری را از الزامات فضای رسانه امروز اعلام کرد و گفت: اگر به این اصول عمل نشود، جوانان ما به رسانه‌های معاند و خارجی سوق خواهند یافت و با توجه به اینکه ۷۰ درصد آشوب‌های سال گذشته در فضای مجازی رقم می‌خورد، اگر امروز نیز به معنای واقعی به فضای مجازی نظارت نشود، تبعاتی را شاهد خواهیم بود.

آفاقی ادامه داد: باید با فردی که تعهد ایمانی و اعتقادی ندارد و هزاران نفر را در فضای مجازی با خود همراه کرده است، برخورد شود و دبیر شورای مجازی استان این موضوع را با جدیت پیگیری کند تا جامعه از ناحیه فضای مجازی رها و بدون متولی، دچار آسیب و خسران نشود.

وی از خبرنگاران خواست، امیدآفرینی را در دستور کار خود قرار دهند و مطالبات خود را منصفانه و کارشناسی شده بیان کنند و خبری منتشر نشود که اذهان عمومی را نسبت به نظام و دولت بدبین کند و طبق مقررات و برابر قانون، با خاطیان و متخلفان حوزه رسانه و فضای مجازی برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تبیین عملکرد دادستانی اردبیل طی سه ماه اخیر گفت: راه اندازی گشت سایبری، تقویت معاونت فضای مجازی در دادستانی، تشکیل کارگاه آسیب‌شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و توسعه و تحکیم روابط با خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله اقدامات دادستانی اردبیل در این مدت بوده است.

گفت و گوی درون‌خانواده از الزامات رسانه‌های معاصر است

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش گفت: نیاز امروز جامعه رسانه، گفت و گوی درون خانواده است و با وجود اختلاف نظر طبیعی که می‌تواند در میان اعضا باشد، همگان با عشق به کشور و اهل‌بیت(ع) برای ارتقا و توسعه میهن اسلامی و استان اردبیل متحد و همدل هستند.

وی ادامه داد: هر چه گفتمان بین اصحاب رسانه بیشتر باشد، حرکت به سوی توسعه و پیشرفت استان بیشتر خواهد شد و در حوزه جنگ نرم نیز، خبرنگاران، پیشگامان این عرصه هستند و با تفرقه افکنی و القا یاس از سوی دشمن، به خوبی مقابله می‌کنند و خبرنگاران ما در این راستا از توانمندی و مهارت کافی برخوردار هستند.

انتهای پیام
captcha