ساماندهی تعزیه خوان‌های خراسان‌شمالی با برپایی سوگواره ملی عاشورا
کد خبر: 4167944
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

ساماندهی تعزیه خوان‌های خراسان‌شمالی با برپایی سوگواره ملی عاشورا

استاندار خراسان‌شمالی گفت: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا نگاه مسئولان را به هنر تعزیه معطوف می‌کند و بستر مناسبی برای ساماندهی تعزیه خوان‌های استان است.

محمد رضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از ستاد خبری نخستین سوگواره ملی عاشورا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی و میزبانی خراسان‌شمالی معتقد است، تعزیه ریشه در تاریخ و فرهنگی ایرانیان دارد و این سوگواره بستری را فراهم می‌کند تا تعزیه خوان‌ها با بهره‌گیری از نسخ اصیل به درستی به تبیین و تقویت باورهای دینی بپردازند.

وی با بیان اینکه این اتفاق علاوه بر این که فرصتی را پیش روی تعزیه خوان‌های استان قرار داده تا خود را محک بزنند، سبب می‌شود تا نگاه‌ها را به تعزیه معطوف کنیم و این هنر بیشتر در سطح استان و ملی مورد توجه قرار بگیرد.

حسین نژاد با اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی باید با تقویت انجمن‌های تعزیه هدایت و حمایت و نظارت گام‌هایی را برای رشد و تعالی این هنر بردارند،تصریح کرد: برگزاری این رویداد بستر مناسبی است تا دستگاه‌هایی که در این امر دخیل هستند، جهت دهی‌های لازم را داشته باشند و شاهد ساماندهی تعزیه خوان‌های  استان و تعزیه خوانی باشیم.
 وی خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی این آمادگی را دارد تا در آینده نیز میزبان این رویداد هنری در سطح ملی باشد.

براساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا که  به میزبانی خراسان‌شمالی از شانزدهم ماه جاری در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است، شامگاه نوزدهم با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha