ایجاد شغل‌ برای دانش‌آموختگان و بانوان در یزد دنبال می‌شود
کد خبر: 4167450
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

ایجاد شغل‌ برای دانش‌آموختگان و بانوان در یزد دنبال می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه سیاست اصلی استان در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال بومی است گفت: در تلاش هستیم برای ایجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان هدف‌گذاری تحول و تغییری اساسی ایجاد کنیم.

مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، امروز، 16 شهریورماه در ششمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه نزدیک به 24 هزار بیکار دانش‌آموخته در سطح استان داریم، گفت: لازم است فکری اساسی برای متقاضیان اشتغال بومی برای دانش‌آموختگان و بانوان استان کرد و در این راستا تکالیف و برنامه‌های متفاوتی برای برخی از دستگاه‌های اجرایی استان داریم.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه سیاست اصلی استان در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال بومی است، تأکید کرد: در تلاش هستیم برای ایجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان هدف‌گذاری تحول و تغییری اساسی ایجاد کنیم.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد تصریح کرد: هرچند در آمار نرخ بیکاری آقایان استان به نرخ بیکاری طبیعی زیر پنج درصد رسیده‌ایم، اما نباید از ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان بومی غافل شد.

دهقانی‌زاده همچنین به کاهش نرخ بیکاری بانوان استان اشاره کرد و گفت: ضروری است با تمام قوا در جهت کاهش این نرخ تلاش کرد چرا که هنوز به جایگاه مناسب در این حوزه نرسیده‌ایم.

یادآور می‌شود ارائه برنامه توسعه اقتصادی و استغالزایی منتخب شهرستان تفت، بررسی عملکرد روند اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1403 در سامانه رصد اشتغال، تشریح روند اجرایی برگزاری رویداد جذب سرمایه‌گذار در سطح روستاهای استان و بررسی درخواست متقاضیان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله دستورکارهای این نشست بود که به آن پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha