دوره آموزشی «آشنایی با قرآن‌پژوهی غیرمسلمانان» در رفسنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4166600
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

دوره آموزشی «آشنایی با قرآن‌پژوهی غیرمسلمانان» در رفسنجان برگزار می‌شود

دوره آموزشی «آشنایی با قرآن‌پژوهی غیرمسلمانان» با هدف آشنایی بیشتر مردم به‌ویژه نسل جوان با دیدگاه‌های قرآنی و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از هتک حرمت‌ به قرآن برگزار می‌شود.

قرآنفاطمه خدادادی، معاون فرهنگی آموزشی مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری(س) شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از برگزاری دوره آموزشی با موضوع «آشنایی با قرآن‌پژوهی غیرمسلمانان» خبر داد و گفت: این دوره به‌صورت رایگان در شش جلسه و همزمان با دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر مردم به‌ویژه نسل جوان با دیدگاه‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: این دوره با توجه به هتک حرمت‌های صورت گرفته به قرآن، اطلاعات اندک برخی از نوجوانان و مردم نسبت به قرآن و کم شدن پاسخگویی به شبهات برنامه‌ریزی شده است تا مردم بیشتر با ارزش و دیدگاه‌های قرآنی آشنا شوند و بتوانیم راهکارهایی برای جلوگیری از هتک حرمت‌ها داشته باشیم.

خدادادی افزود: در هر جلسه از این دوره آموزشی یک موضوع قرآن‌پژوهی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تاریخچه قرآن‌پژوهی غیرمسلمانان، گروه‌های مختلف قرآن‌پژوهان غیرمسلمان، اهداف قرآن‌پژوهی غربیان، پروژه‌های قرآنی انجام شده در غرب، تأثیرات مثبت و منفی قرآن‌پژوهی غربیان بر جهان اسلام و برنامه‌های قابل طراحی و اجرا برای پیشگیری از قرآن ستیزی غربیان از این موضوعات است.

وی افزود: با توجه به مباحث پژوهشی که در دوره برگزار می‌شود داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر برای شرکت‌کنندگان در دوره الزامی است و خادمان و خادمیاران رضوی، علاقه‌مندان به مباحث قرآنی، طلاب و روحانیون، دانشگاهیان و اساتید و فعالان قرآنی می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

معاون فرهنگی آموزشی مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری(س) در پایان اظهار کرد: دوره آموزشی «آشنایی با قرآن پژوهی غیرمسلمانان» از 17 تا 22 شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در محل مؤسسه(کوچه پشت مسجد جامع رفسنجان) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۹۲۹۰۳۱۰۰ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha