پروژه ۶۰ واحدی سرکان افتتاح شد
کد خبر: 4166432
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
همزمان با آخرین روز از هفته دولت

پروژه ۶۰ واحدی سرکان افتتاح شد

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه ۶۰ واحدی شهر سرکان به‌عنوان اولین مجموعه مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان همدان همزمان با آخرین روز از هفته دولت انجام شد.

افتتاح پروژه ۶۰ واحدی سرکانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در آیین افتتاح پروژه ۶۰ واحدی شهر سرکان با بیان اینکه در هفته دولت امسال در استان یک هزار و چهار پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان افتتاح و ۱۷۵ پروژه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد، گفت: امسال در هفته دولت واگذاری زمین یا کلنگ‌زنی در پروژه نهضت ملی داشتیم، همچنین برای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت برنامه‌ریزی لازم‌ انجام شده است‌.

وی با بیان اینکه این پروژه در ۶۷ روز از ۳۰ درصد پيشرفت به افتتاح رسیده است و شبکه فاضلاب این مجتمع نیز باید سریع‌تر انجام شود، اظهار کرد: زمین این مجموعه ۵۰ هکتار است که با پیگیری فرماندار و دیگر مسئولان مراحل قانونی و تغییر کاربری انجام و تشریفات اداری در راه و شهرسازی به قطعیت رسیده و ۳۰ هکتار آن در بحث نهضت ملی و جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود.

در ادامه این آیین حسین افشاری، فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۸ پروژه با اعتبار یک هزار و 500 ميليارد تومان در هفته دولت در تویسرکان گفت: پروژه ۶۰ واحدی سرکان ۱۶ سال رها شده بود، ۳۰ هکتار زمین اطراف این پروژه نیز تغییر کاربری شده و در طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت واگذار می‌شود، همچنین زمین ورزشی و مجموعه ورزشی خوبی نیز در این منطقه در نظر گرفته شده است.

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه خدا توفیق داد این پروژه به‌عنوان اولین مجموعه بنیادساز به نهضت ملی مسکن تعلق گیرد و افتتاح شود، اظهار کرد: این پروژه مصداق بارز شعار  «ما می‌توانيم» است.

وی با بیان اینکه پروژه ۶۰ واحدی سرکان ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ۶۷ روز با تلاش روزانه ۲۵۰ نفر در این پروژه به نتیجه رسید و افتتاح شد، گفت: این پروژه ۶۰ واحدی در ۱۵ بلوک دو طبقه روی پیلوت احداث شده است و همه واحدها دارای پارکینگ هستند و چند واحد تجاری برای تأمین حداقل نیازها به‌دلیل طول مسافت با مرکز شهر تعبیه شده است.

در ادامه بهره‌برداری از پروژه نهضت ملی مسکن روستایی در قالب ۳۲۳ واحد مسکن به مساحت ۳۸ هزار و ۷۶۰ متر‌مربع و با صرف هزینه ۲۷۱ میلیارد تومان که از کل اعتبار هزینه شده ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۲۰۷ میلیارد تومان آورده مردمی است، انجام و یک واحد مسکونی در روستای حاجی‌آباد در بخش قلقلرود به نمایندگی از ۳۲۳ واحد مسکن روستایی توسط استاندار افتتاح شد.

افتتاح مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل

همچنین فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در آیین افتتاح مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل تعداد روستاهای تحت پوشش این دو مجتمع را ۴۸ روستا عنوان کرد و گفت: در مجموع برای این دو پروژه  ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت‌زدایی و توجه خاص به این موضوع اظهار کرد: سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ ميليارد تومانی در بخش آبرسانی به حدود ۳۶۰ روستاست.

بختیاری‌فر با تأکید بر اینکه براساس دستور استاندار، تعهد داریم ظرف مدت سه سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: ما در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هستیم و عملیات آبرسانی را انجام می‌دهیم.

وی دو مجتمع اشترمل و خرمرود را دو مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان معرفی و اظهار کرد: در مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات اجرایی توسط آب و فاضلاب آغاز شده و با عملیات خاک‌برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می‌رسد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه پنج روستا تحت پوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا تحت پوشش مجمتع آبرسانی خرمرود قرار می‌گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند، گفت: اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، احداث ۵۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخيره، احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ و تجهیز چاه و اجرای خط برق از جمله مشخصات فنی این پروژه است و مجری آن قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه ۵۰۰ ميليارد تومان است و بخشی از تأمین آب روستاهای تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقی از حفر چاه به‌صورت ضربتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به حفر و تجهیز چاه در روستای گمبله بیان کرد: برای روستاهای حاجی‌آباد و قلقل‌رود نیز حفر چاه و تجهیز انجام شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری و شبکه آبرسانی روستا نیز انجام و تجهیز شده و اجرای خط برق در سایت وارد و به‌زودی پیمانکار انتخاب و چاه تجهیز و وارد مدار می‌شود که با بهره‌برداری از این دو پروژه جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مرحله اول قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ قرار دارد که همزمان با کار آبرسانی به ۲۰۰ روستا در قالب قرارداد دوم ۹۰۰ میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha