روایتگر جلوه‌های ناب راهپیمایی اربعین باشیم
کد خبر: 4165923
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
سرپرست اداره‌کل ارشاد کرمانشاه:

روایتگر جلوه‌های ناب راهپیمایی اربعین باشیم

علی صفدری با اشاره به اینکه اربعین حرکتی با معانی الهی است، گفت: هر یک از هنرمندان و خبرنگارانی که در سفر اربعین حضور می‌یابند باید جلوه‌های این حرکت عظیم که در حقیقت تجربه ایمان و چشیدن دین و زندگی در حرکت است را از دریچه دید خود به نمایش بگذارند.

نشست توجیهی کاروان زیارتی کربلا ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرمانشاهبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، علی صفدری، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هفتم شهریورماه در نشست توجیهی کاروان زیارتی کربلا ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: در مراسمی که به‌مناسبت روز خبرنگار در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد تصمیمی مبنی بر اعزام کاروانی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کربلای معلی گرفته شد و بر این اساس قرعه‌کشی انجام شد که نتیجه آن اعلام اسامی تعدادی از هنرمندان و خبرنگاران برای این سفر معنوی شد.

وی درباره چگونگی سفر کاروان زیارتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمانشاه افزود: این سفر زیارتی از جنس اربعین است و این یعنی هر یک از شما هنرمندان و خبرنگارانی که در این رزمایش مهدوی حضور می‌یابید باید جلوه‌های این حرکت عظیم که در حقیقت تجربه ایمان و چشیدن دین و زندگی در حرکت است را از دریچه دید خود به نمایش بگذارید.

صفدری تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای معرفی جامعه مهدوی است که در قرآن به آن وعده داده شده و دارای ظرفیت تمدن‌سازی است و مصداق و الگویی از تمدن اسلامی است که در آن روح و ارزش‌های انسانی به عینیت می‌رسد. کسی که پا به این صفر معنوی و انسان‌ساز می‌گذارد نیاز دارد تا بینش خود را نسبت به این زیارت ارتقا دهد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: راهپیمایی اربعین پیام‌های بسیاری دارد که هر کدام خود یک برنامه‌ و زمینه‌ساز ارتباطات عمیق میان فرهنگی هستند که باید به تصویر کشیده شوند، پس جلوه‌گر آن‌ها باشیم.

در ادامه این نشست فتاح مؤمنه، رئیس اداره رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: امروز عالم فضای دیگری را به خود شاهد است و آن قرار گرفتن در نور اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اعزام کاروان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کربلای معلی با بیان اینکه زیارت حرم ائمه اطهار(ع) به خواستن نیست بلکه به دعوت است و تا شما را دعوت نکنند موفق به آن نمی‌شوید، افزود: اسامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای این سفر معنوی پس از قرعه‌کشی اعلام شد و امروز این نشست توجیهی برای یادآوری نکات ضروری این سفر برگزار شده است.

مؤمنه خطاب به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این کاروان یادآور شد: اربعین مبدأ حرکت فرهنگی اهل‌ بیت(ع) است و پیاده‌روی اربعین نماد شور و شعور شیعی است، بیاییم این حرکت خودجوش مردمی را برای درج در تاریخ آن‌طور که هست به تصویر بکشیم.

رئیس اداره رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه این مجلس، مجلس جهانی اباعبدالله‌الحسین(ع) است، گفت: اهمیت اربعین را درک کنیم و بدانیم حماسه اربعین برای همه تکلیفی ایجاد کرده که نمی‌توان نسبت به آن بی‌اعتنا بود، سفر اربعین دشواری دارد، اما هر کدام به سهم خودمان کاری انجام دهیم؛ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دعوت شده به این سفر این حرکت عظیم را به سهم خود به تصویر بکشند.

وی در پایان به ذکر ۲۰ نکته کاربردی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم نکات ارائه شده به شما کمک کند تا سفری راحت‌تر را تجربه کنید.

انتهای پیام
captcha