اعزام ۳۰ امام جماعت به مساجد حاشیه شهر بجنورد
کد خبر: 4165888
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

اعزام ۳۰ امام جماعت به مساجد حاشیه شهر بجنورد

مسئول ائمه جماعات مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی از اعزام ۳۰ امام جماعت به مساجد حاشیه شهر بجنورد در قالب طرح کوثر خبر داد.

اعزام 30 امام جماعت به مساجد حاشیه شهر بجنوردحجت‌الاسلام حسین رضایی، مسئول ائمه جماعات مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح کوثر، اظهار کرد: در این طرح، از بین روحانیون داوطلب و مبلغین جهادی، ثبت‌نام صورت می‌گیرد و افراد منتخب به مساجد حاشیه شهر بجنورد اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 30 مسجد در این شهر شناسایی شده که از ظرفیت امام جماعات بی‌بهره هستند، ادامه داد: با توجه به استقبال طلاب از این طرح هم اکنون مراحل اعزام برای هفت مسجد در مناطق شهرک گلستان، ینگه قلعه، محمد علی پهلوان، حلقه سنگ و تارغلام نهایی شده و امام جماعات در مساجد این محلات مستقر شده‌اند.

رضایی با اشاره به برپایی یک جلسه توجیهی و تشریح و تبیین مسائل و مشکلات غالب آن محلات و راهکارهای منتخب برای مبلغان اعزامی، یادآور شد: با توجه به جایگاه محوری مسجد در شکل‌گیری تمدن اسلامی، هنر مبلغ، ارتباط‌گیری با مردم به‌صورت هدفمند و احصاء ظرفیت‌های منطقه و تلاش در جهت شکوفاسازی آن است و مبلغ و مسجد باید ملجأ پیگیری رفع مشکلات منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه هویت اصلی مسجد در جامعه اسلامی باید احیا شود، گفت: مهم‌ترین اولویت برای رفع مشکلات حاشیه شهر بجنورد، آبادی مساجد است البته در پی آن باید امام جماعت توانمند در مساجد مستقر شوند یعنی امام جماعت توانایی مواجهه با مسائل مختلف را داشته باشد و در شأن طلبگی شرایط معنوی و اجتماعی را گذرانده باشد.

انتهای پیام
captcha