آمادگی مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 4165578
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

آمادگی مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در دهه پایانی ماه صفر

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی زیر پوشش برای خدمت به زائران و مجاوران رضوی در اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

زائران امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وب‌دا، ایوب توکلیان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: پیرو مصوبه کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان، ضرورت دارد تمامی مراکز درمانی واقع در شهر مشهد و مسیر پیاده‌روی زائرین با ظرفیت کامل و بالاترین سطح آمادگی جهت ارائه خدمات شایسته به بیماران، مصدومان و مجروحان حوادث احتمالی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این راستا، به مراکز درمانی ابلاغ شده است تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت ارتقای سطح آمادگی و خدمات‌دهی را انجام دهند.

توکلیان با تاکید بر لزوم تکریم مراجعان و پذیرش بدون قید و شرط بیماران در مراکز درمانی، گفت: حضور مستمر و شبانه‌روزی پزشکان بخش اورژانس و تعیین پزشک آنکال در رشته‌های تخصصی فعال در بیمارستان از جمله برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراکز درمانی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه براساس برنامه ریزی مراکز درمانی، باید پیش‌بینی لازم جهت تامین ملزومات و تجهیزات پزشکی را داشته باشند تصریح کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها جهت پوشش بحران و حوادث احتمالی توسط این معاونت بررسی و رصد و به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

وی به برگزاری کمیته بحران و بازنگری اعضای تیم پاسخ اضطراری اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از 7000 تخت بستری در مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی آمادگی کامل جهت پذیرایی از زائرین امام رضا(ع)در  دهه پایانی صفر را دارد.

انتهای پیام
captcha