ثبت ۸۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4165504
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

ثبت ۸۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در دولت سیزدهم تعداد ۸۱ وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه از قبیل ازدواج، مسکن، دارو و درمان و سایر در سطح استان ثبت شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز، ششم شهریورماه در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: در دولت سیزدهم اجرای نیات در بخش فرهنگی به میزان ۱۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان بود که نسبت دو سال منتهی ۱۴۰۰، دو برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد ۸۱ وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه از قبیل ازدواج، مسکن، دارو و درمان و سایر در سطح استان ثبت شد، بیان کرد: برنامه قرار دوازدهم (۱۲ هر ماه) با هدف مشارکت خیرین و موقوفات برای کمک به نیازمندان در حوزه‌های دارو و درمان، بسته‌های معیشتی، کمک به سادات و فقرا و سایر اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۹۶ بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیارد تومان عواید موقوفات از طریق طرح مودت در استان جمع‌آوری شد.

بخشی‌پور با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۴۸ رأی له و ۲۸ مورد علیه موقوفات داشتیم، همچنین دو هزار و 572 سند موقوفات اخذ شد که دو برابر افزایش داشته است، یادآور شد: طرح بازنگری ۳۸ بقعه متبرکه در استان در حال اجراست و طرح توسعه، نوسازی و تکمیل عملیات عمرانی امامزادگان باقریه بیرجند بازنگری شده و به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha