نرخ تورم رو به کاهش است
کد خبر: 4165492
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
قاضی‌زاده هاشمی:

نرخ تورم رو به کاهش است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار عمومی مسجد امام حسین(ع): دولت روی مردم حساب کرده و نرخ تورم رو به کاهش است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایثار، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیداری مردمی که به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسین(ع) واقع در محله دروازه شمیران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان داشت: در این دو سال شاهد فراز و فرودهایی بودیم و مردم مشکلات معیشتی داشتند، اما مردم متدین ما با دولت همراه شدند. نرخ تورم رو به کاهش است و امیدوارم بتوانیم آثار آن را در زندگی مردم مشاهده‌ کنیم. هر تصمیمی در دولت گرفته می‌شود، سوال رئیس جمهور این است که آیا گشایشی برای مردم در زندگی ایجاد می‌کند؟ رئیس جمهور تاکید دارند که با مردم گفت‌وگو شود.

وی ادامه داد: در تابستان شاهد افزایش دمای جهان و مشکل تامین برق بودیم و نگرانی  قطعی برق داشتیم. اما با تشویق افراد به صرفه‌جویی، این اتفاق به حداقل رسید و لازمه آن گفت‌وگوی دوجانبه بین مردم و دولت بود. مردم همراهی کردند و خاموشی‌ها به صفر رسید.

مسئله برقراری عدالت

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دولت خود را متعلق به مردم می‌داند و روی مردم  حساب کرده است. مسئله هر حاکمیت برقراری عدالت است و عدالت در توزیع عادلانه منابع ملی است. کسی  که بخواهد عدالت را برقرار کند باید جلوی هدر رفت اموال بیت‌المال را بگیرد و منابع بیت‌المال یکسان بین همه توزیع شود. برخی عادت کرده‌اند از منابع بیت‌المال سوءاستفاده کنند که باید در برابر این افراد ایستاد. 

وی افزود: مردم مظلوم برخی مناطق کشور از حقوق خودشان اطلاع ندارند و دولت قصد دارد مردم را از حقوق خودشان مطلع کند. اصرار رئیس جمهور در سفر استانی این است که به مردم بگوید شما حق دسترسی به مسئولان را در کشور دارید و گوشزد می‌کند مردم چه حقوقی دارند و چگونه آن را مطالبه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر مردم از عدالت‌خواهی حمایت نکنند به نتیجه نمی‌رسند. آنچه ارتباط بین مردم و دولت را بیشتر می‌کند مطالبه‌گری دائمی و مستمر ارزش‌های انقلاب است و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و تشییع پیکر شهدا نشان داد که مردم با چه هیجان و شوری از این ارزش‌ها استقبال می‌کنند. شعار نظام، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و نگاه امام(ره)، مقام معظم رهبری و دولت، ویترینی و تزئینی نیست و آنچه کارها را پیش می‌برد اراده مردم است.

کمک خدا و نه کدخدا

معاون رئیس جمهور با اشاره به تشکیل نهادهایی مثل جهادسازندگی، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد:  این مردم بودند که با فداکاری انقلاب را پیش بردند و الان این شگفتی دائم تکرار می‌شود. مردم با شرکت در امور سیاسی کشور، انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور اثربخش دارند و با وجود تحریم‌ها و مشکلات این پشتیبانی‌‌ها توسط مردم کم نشده است. با وجود آمارهای تورم افسارگسیخته و افزایش نقدینگی در دولت گذشته، نرخ تورم کاهش یافته است و این نشان داد امتی که اراده کند، خدا از آنها حمایت خواهد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جوسازی منافقان علیه رئیس جمهور گفت: خدا اراده کرد و به کمک ملت آمد. قیمت نفت افزایش یافت و گشایش مالی شد و بدون به سرانجام رسیدن اف ای تی اف و  برجام، با اراده الهی و با کمک خدا و نه کدخدا، این گشایش‌ها ایجاد شد.

خدای جبهه‌ها، خدای سیاست خارجه ما

وی تصریح کرد: خدای سال‌های دفاع مقدس و خدای جبهه‌ها، خدای سیاست خارجه ما هم هست. با وجود اینکه ما با بیشتر همسایه‌ها قطع رابطه داشتیم و جز با چند کشور ارتباط نداشتیم، امروز با کمک و عزت مردم و خون شهدا و دعا به درگاه الهی گشایش‌ها حاصل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه مثل عربستان با ما وارد رابطه می‌شوند. این در حالی است که شرایط جهان و وضعیت اسرائیل هم در حال تغییر است. این نشان داد ملتی که استقامت کند خدا رحمت خودش را می‌فرستد. وقتی اراده ملت به دنبال احیای دین خدا باشد، آن ملت به موفقیت می‌‌رسد.

انتهای پیام
captcha