خدمات دولت در آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4165329
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

خدمات دولت در آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به خدمات دولت در این نهاد، گفت: رتبه‌بندی یکی از بزرگ‌ترین خدمات دولت به معلمان بود که به دلیل بار مالی و مشکلات آن هیچ دولتی حاضر به اجرای آن نشد و این دولت بار مالی این حرکت ارزشمند را پذیرفت و بدون هیچ استقراضی از بانک مرکزی اجرا کرد.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، پنجم شهریورماه در جمع کارکنان این نهاد با گرامیداشت هفته دولت و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و شهید باهنر، اظهار کرد: دولت در بدو کار با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو بود.

وی ادامه داد: از طرفی تعطیلی مدارس به دلیل کرونا، تحریم واکسن و دارو، بدهی سنگین دولت و استقراض دولت از جیب مردم و از طرفی فشار اقتصادی کشورهای غربی و تورم‌های اقتصادی چندین درصد، جنگ سنگین ترکیبی دشمن و نارضایتی معلمان از عدم اجرای رتبه‌بندی موجب شد دولت فشار زیادی را در شروع کار متحمل شود اما امروز دولت انقلابی توانست با تدبیر و تلاش شبانه‌روزی از همه گردنه‌های سخت اقتصادی و سیاسی عبور کند و اقدامات مؤثری در راستای توسعه زیرساخت‌ها، ارتباط با سایر کشورها، فروش نفت و توسعه امنیت ملی انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای دولت، شروع فعالیت مدارس بود که با وجود همه فشارهای جنگ ترکیبی این اتفاق بزرگ افتاد و کشور را از مشکلات جدی فرهنگی نجات داد.

امیریان با اشاره به خدمات بزرگ دولت در آموزش و پرورش تأکید کرد: رتبه‌بندی یکی از بزرگ‌ترین خدمات دولت به معلمان بود که به دلیل بار مالی و مشکلات آن هیچ دولتی حاضر به اجرای آن نشد و این دولت بار مالی این حرکت ارزشمند را پذیرفت و بدون هیچ استقراضی از بانک مرکزی اجرا کرد.

وی بیان کرد: البته اجرای هر کار بزرگ و تحول‌آفرین ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که مشکلات طرح رتبه‌بندی در حال رفع شدن است و قانون برای معلمانی که به رتبه‌بندی خود اعتراض دارند پیش‌بینی لازم را داشته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه به شرح مهم‌ترین اقدامات دولت در آموزش و پرورش استان پرداخت و استخدام نیروهای حق التدریس، نیروهای آموزش ابتدایی و متوسطه و تأمین تجهیزات برای مدارس را با رشد چشمگیری نسبت به دولت قبل مطرح کرد.

وی گفت: اجرای فعالیت‌های جهادی در استان نسبت به سایر استان‌های کشور و دولت‌های قبل بی‌نظیر بود و اعتبار بسیار خوبی در طرح‌های مختلف فعالیت‌ای جهادی توسط استان جذب شد.

امیریان افزود: در حوزه وزرش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که به بهره‌برداری از 44 طرح زمین چمن مصنوعی و کلنگ‌زنی چندین سالن ورزشی و راه‌اندازی اتاق‌های بازی در مدارس می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امروز برخی افراد تحت تأثیر جبهه رسانه‌ای دشمن با ناچیز شمردن خدمات دولت قصد ایجاد نا امیدی در بین آحاد جامعه دارند، در صورتی که اگر همه خدمات دولت تبیین شود در مقایسه با خدمات دولت قبل خواهند دید که مسیر کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی روبه توسعه و پیشرفت روزافزون است.

انتهای پیام
captcha