کمک خیریه قطری به پناهندگان مسلمان روهینگیا
کد خبر: 4164671
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

کمک خیریه قطری به پناهندگان مسلمان روهینگیا

موسسه خیریه قطر (QC) به خانواده‌های پناهجویان مسلمان روهینگیایی در باسان چار و کاکس بازار خدمات بهداشتی رایگان و کمک‌های فوری امدادی ارائه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل ازRelief Web،  تیم امداد مؤسسه خیریه قطر با هماهنگی مقامات دولتی بنگلادش و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل،  سیلندرهای گاز پخت و پز را بین خانواده‌های پناهندگان در باسان چار توزیع کرد. مقامات دولتی بنگلادش از خیریه قطر به دلیل اجرای پروژه‌هایی به نفع پناهندگان‌ روهینگیا در این کشور تشکر کردند.

موسسه خیریه قطر از زمان آغاز بحران آوارگان روهینگیا، اقدامات بشردوستانه مختلفی را برای حمایت از آنها انجام داده است. این کمک‌ها شامل تأمین سرپناه، ارائه کمک‌های فوری امدادی و خدمات مراقبت‌های بهداشتی و تامین آب آشامیدنی است. در مجموع 231966 پناهنده از پروژه‌های خیریه قطر در دو سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

در حال حاضر بیش از 950 هزار پناهجوی مسلمان روهینگیایی در کمپ‌های کاکس بازار زندگی می‌کنند. مقامات دولتی بنگلادش حدود صد پناهجو را به عنوان بخشی از پروژه کاهش تراکم کمپ‌ها به باسان چار منتقل کردند.

خیریه قطر یک مؤسسه غیردولتی است که در سال 1992 تأسیس و تمرکز آن بر مسائلی مانند کمک‌های انسانی و توانمندسازی در داخل و خارج قطر است.

انتهای پیام
captcha