میزبانی کردستانی‌ها از زائران اربعین نماد وحدت جامعه اسلامی است
کد خبر: 4164630
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
استاندار کردستان:

میزبانی کردستانی‌ها از زائران اربعین نماد وحدت جامعه اسلامی است

زارعی‌کوشا با بیان اینکه استقبال مردم کردستان از زائران اربعین به یک عامل وحدت و برادری دینی تبدیل شده است، گفت: این امر نشانه بصیرت مردم استان است.

نشست ائمه جماعت صنعت آب و برق کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، یکم شهریور در نشست ائمه جماعت صنعت آب و برق کردستان که با محوریت «قرآن دوستی در برابر قرآن سوزی دشمنان اسلام» با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق سنندج برگزار شد، از اهتمام وزارت نیرو نسبت به اجرای  برنامه‌های فرهنگی و قرآنی قدردانی کرد و گفت: خدا را شاکریم که در حوزه فرهنگی و قرآنی این عزیزان به خوبی مسئولیت خود را پذیرفته‌اند

وی با بیان اینکه بذر جهاد تبیین در زمین کارآمدی مدیران ثمر می‌دهد، رویکرد جهاد تبیین را مستلزم کارآمدی و توانمندی مدیران همه دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اکنون مجموعه وزارت نیرو یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین وزارتخاته‌ها در کشور است و در استان کردستان هم دستگاه‌های زیرمجوعه وزارت نیرو همکاران خدوم، پرتلاش و بسیار موفقی هستند که نتایج کار آنها برای مردم استان ملموس و محسوس است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت فضیلت و دفاع از ساحت مقدس قرآن کریم این مهم را وظیفه همه دستگاه‌های دولتی، روحانیون، کنشگران و تشکل‌های مردمی آگاه دانست که حساسیت خود را بارها نسبت به اهانت و هتاکی به ساحت مقدس قرآن مجید نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: همه موظفیم با محور قرار دادن قرآن کریم در راستای تبیین اسلام تلاش کنیم تا نیات پلید دشمن برای مردم آشکار و آنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام بگذاریم.

هتک حرمت آیات نورانی قرآن نتیجه‌ای نخواهد داشت

زارعی‌کوشا با بیان اینکه هتک حرمت و اهانت به سنت الهی و آیات نورانی قرآن کریم نتیجه‌ای نخواهد داشت، گفت: قرآن نور الهی است با این کارهای ضدانسانی و غیر بشری آسیبی به ساحت قرآن وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با وجود تمامی سانسورهایی که در فضای رسانه انجام می‌شود اما در کشور انگلستان موج عظیم اسلام‌گرایی شکل گرفته است، اظهار کرد: بعضی از شهرهای بزرگ انگلستان دارای اکثریت مسلمان هستند و این نگرانی‌ها از موج اسلام‌گرایی موجب شده برخی افراد و جریان‌ها به چنین اقداماتی دست بزنند غافل از اینکه این اقدامات مانع از اسلام‌گرایی نمی‌شود بلکه باعث رشد بیشتر این گرایش خواهد شد.

استاندار کردستان با ذکر اینکه قرآن کریم معجزه ابدی خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) و مقدس‌ترین منشور دینی امت بزرگ اسلامی است، افزود: همه ما از برکات قرآن بهره‌مندیم و به اندازه فهم و ادراک خود اهمیت این موضوع را می‌دانیم اما این نافی ضعف ما و نقص جامعه اسلامی در توجه به قرآن نیست.

وی بیان کرد: اگر جامعه بزرگ اسلامی تصمیم بگیرند کشوری را که مجوز هتاکی به قرآن را صادر کرده است تحریم کنند آن کشور اقتصادش سقوط خواهد کرد.

 خواسته پیامبر(ص) وحدت و برادری است

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اولین خواسته پیامبر(ص) از امت اسلامی، وحدت، برادری و انسجام در برابر دشمنان قرآن است، خاطرنشان کرد: برخی در طول این سالیان به‌ویژه یکی دو قرن اخیر به دشمنی‌های بسیار پیچیده روی آورده‌اند و در قالب گروه‌ها و گروهک‌هایی به نام اسلام، اما در راستای منافع ضد اسلام و منافع صهیونیست‌ها حرکت و فعالیت می‌کنند.

وی استان کردستان را مظهر وحدت و برادری ذکر کرد و گفت: یکی از عوامل مهم این وحدت، انسجام و بصیرت جامعه ارجمند و بیدار روحانیت هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه استقبال مردم کردستان از زائران اربعین به یک عامل وحدت انسجام و برادری دینی تبدیل شده است، افزود: این امر نشانه بصیرت مردم این استان است.

زارعی‌کوشا با اشاره به خلق صحنه‌های زیبا از خدمت خالصانه مردم استان به زوار اربعین یادآور شد: توفیق میزبانی از زائران و دریچه‌ای که از مرز باشماق کردستان به سمت کربلای معلی باز شده است فرصت بسیار با ارزشی برای استان از لحاظ معنوی و فرهنگی و هم از منظر برکات مادی و توسعه‌ای است و در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی نیز آورده‌های خوبی برای استان به ارمغان آورده است.

انتهای پیام
captcha