افتتاح و کلنگ‌زنی 953 پروژه در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4164463
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
همزمان با هفته دولت؛

افتتاح و کلنگ‌زنی 953 پروژه در چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: همزمان با هفته دولت، امسال حدود 953 پروژه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

علی حیدری، معاون استاندار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی حیدری، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری امروز اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه همزمان با هفته دولت، حدود 953 پروژه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.، اظهار کرد: برای تکمیل و ‌بهره‌برداری این تعداد پروژه به اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: از این تعداد پروژه، 220 پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری این پروژه‌ها 54 هزار و 448 میلیارد تومان است و اعتبار هزینه شده برای افتتاح 733 پروژه، 5235 میلیارد تومان بوده است.

حیدری تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده در وزارت کشور در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در چهارمحال و بختیاری، این استان خوشبختانه توانسته در بین 31 استان کشور، رتبه دوم  را از نظر تعداد پروژه‌های افتتاحیه با در نظر گرفتن جمعیت به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: اگرچه این استان از نظر جمعیت و وسعت نسبت به بقیه استان‌ها در رتبه 25 و 26 قرار دارد ولی رسیدن به رتبه دوم یک موفقیت بسیار بزرگ برای استان محسوب می‌شود، از طرفی برخی از استان‌هایی که از نظر مبلغ ریالی و یا اعتباری از استان ما جلوتر هستند به این دلیل است که برخی استان‌ها نفت‌خیر هستند و بر اساس قانون یک درصد از فروش نفت به آن استان تعلق می‌گیرید که رقم قابل توجهی است. بنابراین از نظر مبلغی قابل رقابت با سایر استان‌های مشابه نخواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری جزو آخرین‌ استان‌هایی بود که سفر ریاست جمهوری در آن اتفاق افتاد و اولین اعتبار تخصیص یافته سفر آذر سال گذشته انجام شد و با توجه به فصل سرد سال و نبود امکان فعالیت‌های عمرانی در استان، فرصت انجام فعالیت‌ها و جذب اعتبارات کاهش پیدا کرد.

وی با تأکيد بر اینکه این استان در حال حاضر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، تأکید کرد: از تمامی ردیف‌هایی که امکان جذب اعتبار بوده، اقدام کرده‌ایم با این حال بالغ بر 2000 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف همچون راه به پیمانکاران بدهکار هستیم.

حیدری گفت: اگر اعتبار عمرانی استان را به صورت عادی بدون احتساب اعتبارات سفر که حدود 1000 میلیارد تومان است در نظر بگیریم، یعنی در حال حاضر به اندازه دو سال آینده هزینه شده و به پیمانکار بدهکار هستیم که با حمایت دولت امیدواریم شرایط استان را در حوزه‌های مختلف بهبود بخشیم.

انتهای پیام
captcha