گازرسانی به ۷۶ روستای خراسان‌شمالی همزمان با هفته دولت
کد خبر: 4164431
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

گازرسانی به ۷۶ روستای خراسان‌شمالی همزمان با هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: همزمان با هفته دولت سال جاری ۷۶ روستای استان با برخورداری یک هزارو ۷۸۲ خانوار از نعمت گاز برخوردارشده و گازرسانی به این مناطق به بهره برداری می‌رسد.

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی، امروز یکم شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهارکرد: در هفته دولت سال جاری برای بهره برداری از خطوط گازرسانی ۷۶ روستا، ساخت واحد ساختمانی شرکت گاز ، تقویت خط انتقال استان و اجرای گازرسانی به ۱۲ ایستگاه صنعتی در مجموع ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به ۷۶ روستا در مجموع یک هزار و ۷۸۲ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، گفت: در این ایام با افتتاح پروژه‌ها در قالب ۲۸۳ کیلومتر، یک هزار و ۳۶۳ انشعاب به انشعاب‌های استان افزوده می‌شود. 

وی یادآورشد: مردم ۷ روستای شهرستان بجنورد، ۸ روستای اسفراین، ۱۹ روستای مانه سملقان و ۲۱ روستای رازو جرگلان و ۱۸ روستای گرمه و جاجرم‌ امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه پارسال عملیات اجرایی به ۱۰۲ روستای استان آغاز کردیم، که ۸ روستا دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال هم ۷۶ روستا افتتاح می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم قبل از فصل سرمای استان ۲۲ روستای دیگر هم از تزریق گاز بهرمند می‌شوند و جشن پایان گازرسانی استان انجام می‌شود.

وی با ذکر اینکه ‌تعهد دولت در گازرسانی، به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، افزود: تمام روستاهای دارای سکنه بالای ۲۰ خانوار یا کمتر از آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز تا پایان آذرماه سال جاری بهره مند می‌شوند. 

وی تصریح کرد: امسال همزمان با آغاز هفته دولت عملیات کلنگ زنی به شش واحد صنعتی و یک واحد ساختمانی ناحیه بجنورد با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان انجام می‌شود، که گازرسانی به این شش واحد صنعتی در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و پروژه ناحیه ساختمانی هم در یک بازه دوساله افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha