1180 پروژه در استان مرکزی به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 4164311
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
نظری:

1180 پروژه در استان مرکزی به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

معاون استاندار مرکزی از افتتاح و کلنگ‌زنی 1180 پروژه به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

بهنام نظری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 31 مرداد، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته دولت برگزار شد، با مردم بودن و برای مردم بودن را رمز موفقیت دولت دانست و اظهار کرد: دولت شعار مردم‌محوری و استفاده از ظرفیت مشارکت آنان را سرلوحه قرار داد و توانست در 2 سال اخیر توفیقات بسیار به دست آورد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: امروز در طلیعه هفته دولت قرار داریم و دولت سیزدهم در طول این 4 سال خدمت صادقانه را سرلوحه فعالیتی خود قرار داده است. اگر قرارست دولت کاری در راستای رفع گرفتاری و مشکلات مردم انجام دهد، قطعاً در این مسیر سیره این شهدا و سایر شهیدان معظم را ادامه خواهد داد.

نظری اضافه کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دست از دشمنی خود برنداشته و با ابزار و روش‌های مختلف کشور را مورد هجمه قرار داده است. دشمن برای رسیدن به اهداف شوم از هیچ توطئه‌ای کوتاهی نکرده است. دیروز جنگ سرد و سخت را به کشور تحمیل کرد و امروز تحریم‌های ظالمانه و ترور دانشمندان هسته‌ای.

وی بیان کرد: امروز اگر دولتمردان مفتخرند به واسطه وجود هفته دولت دستاوردهای خود را برای مردم بازگو کنند. هرآنچه در دولت سیزدهم انجام شده قطعاً در سایه مشارکت مردم، حضور و همراهی آنان بوده است. دولت باور ندارد که بتواند به تنهایی کاری را پیش برد و بدون تردید حضور مردم در انجام امور بسیار حائز اهمیت است. دولتمردان به واسطه اعتماد مردمی، قصد دارند براساس واقعیات هرآنچه در طول یکسال اخیر به وقوع پیوسته است را اطلاع‌رسانی کند.

نظری اضافه کرد: با وجود اینکه دولت سیزدهم با عقب‌ماندگی 10 ساله در برخی موارد مواجهی بود، اما تمام تلاش خود را به کار گرفت تا علاوه بر جبران کاستی‌های گذشته، اقداماتی نو و جدید را انجام دهد. امروز با عنایت خداوند متعال در مسیر حرکتی خود گام‌های مؤثری را برداشته، اما تراز جایگاه مردم استان بالاتر از این خدمات را می‌طلبد و ما از این خدمتگزاری که انجام داده‌ایم رضایت کامل نداریم و امیدست خدمات صورت گرفته مورد رضایت خداوند و مردم باشد.

برنامه‌های هفته دولت در راستای امیدآفرینی است

وی با تأکید براینکه این هفته در راستای امیدآفرینی و تبیین دستاوردها به مردم حرکت خواهیم کرد، افزود: در این هفته عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. برخی از دستگاه‌های اجرایی اقداماتی انجام دادند و بدون شک دستگاه‌های قول تجلیل و دستگاه‌هایی که در انجام تکالیف کم‌کاری کردند بازخواست خواهند شد.

نظری ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در پیگیری امور جهت رفع مشکلات، بیان کرد: انتقادات سازنده باعث رفع مشکلات، نقایص و تقویت امید بین مردم می‌شود. نتیجه نقد مشفقانه، رضایت مردمی است که اصحاب قلم در این راستا قلم‌فرسایی می‌کنند. نقش خبرنگاران از دو نگاه نقد منصفانه و شناساندن زوایای پنهان برخی معضلات و مشکلات بسیار حائز اهمیت است و ما خود را از این نگاه و نقدهای سازنده مستثنی نمی‌دانیم.

معاون استاندار مرکزی به تشریح افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت پرداخت و افزود: در این هفته هزار و 180 پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد. قرار براین نیست پروژه‌ای به صورت نمادین و برای تبلیغ افتتاح شود؛ چراکه حلاوت و شیرینی پروژه‌های افتتاح شده باید در ذائقه مردم بنشیند. خوشبختانه استان مرکزی در 2 سال گذشته به ویژه یکسال اخیر در احیای صنایع راکد و نیمه‌راکد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتغال 4 هزار نفر در استان مرکزی با افتتاح پروژه‌های هفته دولت

نظری با بیان اینکه از 1180 پروژه اقتصادی و عمرانی استان، 924 مورد افتتاح و 256 مورد کلنگ‌زنی است، آمار پروژ‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در بخش عمرانی را 1144 مورد با رقمی بالغ بر 4 هزار و 262 میلیارد تومان است که از این تعداد 888 پروژه با اعتبار 3 هزار و 653 میلیارد تومان افتتاحیه و 256 پروژه با برآورد هزینه معادل 609 میلیارد تومان کلنگ‌زنی است.

وی در ادامه به تشریح پروژ‌های اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: مجموع پروژه‌های اقتصادی اعم از افتتاحی و کلنگ‌زنی 36 پروژه به مبلغ 2 هزار و 564 میلیارد تومان که مبلغ 1.97 میلیون یورو آورده ارزی دارد. تمام پروژه‌ها در این بخش افتتاحی است.

نظری افزود: در مجموع ارزش پروژه‌های افتتاحی استان(924 پروژه) 6 هزار و 217 میلیارد تومان است. همچنین تمام 1180 پروژه دارای ارزشی به مبلغ 6 هزار و 826 میلیارد تومان است و مبلغ 1.97 میلیون یورو آورده ارزی دارد. با احداث این پروژه‌ها برای 4هزار 968 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود. استان مرکزی در حوزه بیکاری رشد منفی دارد.

وی آمار پروژ‌های افتاح شده در شهرستان‌های استان را بدین شرح اعلام کرد: آشتیان 54 پروژه، 53 پروژه افتتاحی و یک پروژه کلنگ‌زنی برای 470 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است. کمیجان 37 پروژه افتتاحی با اشتغالزایی 363 نفر. فراهان 60 پروژه، 58 افتتاحی و 2 کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 132 نفر. شازند 265 پروژه، 186 پروژه افتتاحی و 79 مورد کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 536 نفر. ساوه 145 پروژه، 100 مورد افتتاحی و 45 مورد کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 1574 نفر. زرندیه 45 پروژه افتتاحیه با اشتغالزایی 673 نفر. دلیجان 65 پروژه، 62 مورد افتتاحی و 3 مورد کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 32 نفر. محلات 22 پروژه با اشتغالزایی 91 نفر.خنداب 69 پروژه، 67 مورد افتتاح و 2 مورد کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 55 نفر. خمین 92 پروژه با اشتغالزایی 112 نفر. تفرش 63 پروژه، 57 پروژه افتتاح و 6 پروژه کلنگ‌زنی با اشتغالزایی 223 نفر. اراک 253 پروژه با اشتغالزایی 607 نفر.

نظری در پایان تعداد پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف را بدین شرح اعلام کرد: در حوزه حمل‌و‌نقل 30 پروژه، فناوری اطلاعات 15 پروژه، فرهنگ و هنر 5 پروژه. انرژی 136مورد. ورزش 16 مورد. آموزش 13 مورد. امور اجتماعی 5 مورد. آب‌رسانی 32 مورد. مسکن 77 پروژه. کشاورزی و منابع طبیعی 51 مورد. بهداشت و درمان 42 پروژه. عمران و شهری 716 مورد و صنعت 42 پروژه.

انتهای پیام
captcha