زمینه آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد در کرمان فراهم شد
کد خبر: 4164256
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
به‌مناسبت هفته دولت،

زمینه آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد در کرمان فراهم شد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۸ مددجوی واجدالشرایط غیرعمد در کرمان خبر داد و گفت: این تعداد با پرداخت بیش از ۳۳ میلیارد ۲۹۰ میلیون ریال در آستانه هفته دولت آزاد می‌شود.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۸ مددجوی واجدالشرایط غیرعمد با پرداخت بیش از ۳۳ میلیارد ۲۹۰ میلیون ریال در آستانه هفته دولت خبر داد و گفت: چشم محکومین واجدالشرایط جرایم غیرعمد همچنان به دست کریمانه خیرین دیار کریمان است.

وی اظهار کرد: از کل مبلغ پرداختی در جهت آزادی این تعداد از مددجویان مبلغ ۷ میلیارد ۵۳۵میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین است و مابقی از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل و کمک ستاد دیه کشور است.

موسوی‌قوام با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد دیه، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرائم غیرعمد است، افزود: آمار ورودی محکومین غیرعمد استان در ۵ ماهه نخست اول سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش شدیدی داشته است و این امر نیازمند یک برنامه و کار کارشناسی ویژه و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه در این زمینه است.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کرمان در پایان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۹۴ مددجوی واجدالشرایط غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام
captcha