پیکر کهنه سرباز لرستان در خاک آرام گرفت
کد خبر: 4164220
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

پیکر کهنه سرباز لرستان در خاک آرام گرفت

پیکر امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» از فرماندهان ارتش لرستان و دوران دفاع مقدس که به فاتح فتح‌المبین و کهنه سرباز معروف است، در خرم‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر اسکندر بیرانوندبه گزارش ایکنا از لرستان، پیکر امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» از فرماندهان ارتش لرستان و دوران دفاع مقدس که روز یکشنبه، 29 مردادماه بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست، امروز، 31 مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان لرستان و همرزمان این فرمانده در خرم‎آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر پاک امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند با حضور اقشار مختلف مردم، استاندار لرستان، کارکنان ستادی استانداری لرستان، نیروی‌های نظامی و انتظامی از درب مسجد توسلی خرم‌آباد آغاز و تا بهشت هشتم آرامگاه ابدی ایشان ادامه داشت.

مرحوم اسکندر بیرانوند از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و از فاتحان عملیات‌های فتح‌المبین، والفجر ۱، والفجر ۳، کربلای ۱ و کربلای ۶، عملیات محرم و عملیات محمد رسول‌الله(ص) که به «کهنه سرباز» معروف است در سال ۱۳۱۶ متولد شد.

وی پس از انقلاب در دوران جنگ تحمیلی در مسئولیت‌های مختلف و فرماندهی لشکر ۸۴ ارتش لرستان انجام وظیفه کرد که به‌ پاس شهامت‌های منحصر به‌فردش سه مدال فتح و لوح سپاس دریافت کرد.

در دوران جنگ تحمیلی نیز تپه‌های ۳۴۳ و ۲۰۲ مهران با رشادت و جسارت امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند و گروهان تحت‌ امرش ضمن دفع حملات، پس گرفته شد که به‌ پاس لیاقت و شجاعتش، مدال طلا و نشان افتخار به وی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha