همایش روز جهانی مسجد در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4164009
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

همایش روز جهانی مسجد در ارومیه برگزار شد

همایش روز جهانی مسجد در مصلی امام خمینی ارومیه با حضور روحانیون و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ شهداء آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ شهدای آذربایجان غربی، امروز 30 مرداد در همایش بزرگ روز جهانی مسجد که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، گفت: رزمندگان اسلام و نسل انقلاب کشورمان تربیت‌یافته مساجد هستند.

وی با بیان اینکه مساجد در نگاه خداوند متعال جایگاه بی‌نظیری دارد، اضافه کرد: امروز ما برای خادمی خانه پروردگار عالم جمع شده‌ایم، که این مهم یک توفیق الهی به شمار می‌رود، باید به خاطر آن باید ذات اقدس الهی را شاکر شویم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه هرکسی در مسجد خدمت می‌کند سفیر الهی است، اضافه کرد: عظمت مسجد را خداوند متعال خود متذکر شده است، کما اینکه انبیای الهی نیز ماموریت دارند اماکن مقدسی به نام مسجد تأسیس و انسان‌های وارسته‌ای را تربیت کنند.

فیاضی اضافه کرد: خداوند متعال متذکر می‌شود، کسانی که در مسجد در حال خدمت هستند باید ویژگی‌های ممتاز و سجایای اخلاقی بارزی داشته باشند، اقامه نماز، پرداخت زکات، خداترسی، انس با خداوند و ... از جمله ویژگی‌های اشخاصی است، که مدال خدمت در مسجد را به گردن آویخته‌اند.

وی با بیان اینکه حضور در مسجد و خدمت به مومنان به طور قطع انسان را در معنویت و صفای باطنی به اوج می‌رساند، گفت: مسجد به معنای واقعی کلمه محلی برای اوج یافتن بشریت و نزدیک شدن به خالق هستی به شمار می‌رود، بنابراین باید بیش از پیش این مکان مقدس را ارج نهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه دشمنان اسلام مدام علیه مساجد و فعالیت‌هایی که در این اماکن شکل می‌گیرد تبلیغات منفی و سوء ترتیب می‌دهند، اضافه کرد: بنابراین هیئت امناء مساجد و فعالان مذهبی پیرامون هجمه‌هایی که نسبت به مساجد و قرآن کریم صورت می‌گیرد، به معنای واقعی کلمه هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: دشمنان تنها راه مقابله با مسلمانان را جدا کردن ما از اندیشه قرآنی و مسجدی می‌دانند و در این زمینه در حال سرمایه‌گذاری و فعالیت هستند، ‌که همین موضوع بیانگر اهمیت و جایگاه رفیع مسجد در قرآن کریم می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مسجد بهترین مکان برای حفظ و ارتقای ایمان و معنویت محسوب می‌شود، به ویژه اینکه امروزه بشریت به خاطر سبک زندگی خاصی که در پیش گرفته است، در اسارت به سر می‌برد، تنها جایی که به انسان آرامش می‌دهد و او را به کمال می‌رساند، مسجد است.

فیاضی با بیان اینکه، خداوند متعال بابت هر قدمی که برای مسجد رفتن برمی‌داریم، پاداش می‌دهد، گفت: هیئت امنای مساجد در برهه کنونی مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و باید تلاش کنند انس و الفتی که بین مردم و مساجد وجود دارد، علی‌رغم تبلیغات دشمن روز به روز پررنگ‌تر و عمیق‌تر شود.

وی به هجمه‌های دشمنان نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی انواع حربه‌ها اعم از جنگ نرم، جنگ سخت، تحریم اقتصادی و ... را به کار بستند، ولی با همه این‌ها با عنایت ذات اقدس الهی و به پشتوانه قرآن کریم از همه این موانع عبور خواهیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی هدف استکبار جهانی از ابداع داعش را شکستن مقاومت مسلمانان و از بین بردن سنگر اسلام عنوان کرد و افزود: ولی با همه این‌ها استقامت کردیم و پیروزی از آن ملت ما است، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب قله‌های بی‌شماری را فتح کرده‌ایم، و همچنان رو به پیشرفت هستیم.

انتهای پیام
captcha