هفته دولت فرصتی مناسب برای ایجاد امیدآفرینی و اعتماد بخشی در جامعه است
کد خبر: 4163787
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

هفته دولت فرصتی مناسب برای ایجاد امیدآفرینی و اعتماد بخشی در جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان خدمات دولت به مردم و تبیین دستاوردهای نظام، ایجاد امیدآفرینی و اعتماد بخشی در جامعه است

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۲۹ مردادماه در شورای اطلاع‌رسانی استان که به حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط سخت و پیچیده‌ای کشور را تحویل گرفت که خزانه خالی و بدهی‌های کلان از دولت قبل بجامانده بود.  

وی بر بیان واقعیت‌ها به مردم تأکید کرد و افزود: علاوه بر بدهی‌های کلان، در اواخر دولت قبل تعهداتی ایجاد شد که بار مالی آن بر روی دوش دولت سیزدهم قرار گرفت و افزایش حقوق‌ها را در شرایط که از وضعیت خزانه اطلاع داشتند بر دولت سیزدهم تحمیل کردند.  

طالبی ادامه داد: دولت سیزدهم با اتکای به خداوند با همکاری مردم و مسئولان توانست یکی پس از دیگری بدهی‌های بجامانده را پرداخت کند و از طرفی دیگر ذخیره‌سازی‌های خوبی را در حوزه اقلام اساسی و ضروری مردم انجام دهد.  

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش صادرات نفت در این دولت، تصریح کرد: در حوزه دیپلماسی اکنون شاهد هستیم کشورهایی که کسی باور نمی‌کرد به سمت ایران چرخش داشته باشند و سالها به نوعی مستعمره امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بودند، خواستار مذاکره با ایران شدند.  

وی یادآور شد: اهداف این کشورها برای در خواست رابطه با ایران به دلیل این است که دستاوردها و توفیقات دولت سیزدهم در موضوعات امنتی، دفاعی و اقتصادی را می‌بینند چون تا خودشان بررسی‌ها را انجام ندهند و جایگاه نظام اسلامی و دولت را نبینند که برایشان امنیت‌ساز و امنیت‌آور است و تبادلات تجاری می‌تواند پشتوانه اقتصادی خوبی را برایشان ایجاد کند هیچ وقت وارد مذاکره نمی‌شوند.  

طالبی در ادامه با اشاره به ضرورت محاسبه دقیق نرخ رشد اقتصادی و تجزیه و تحلیل آن برای مردم، گفت: در حال حاضر دگیر جنگ ترکیبی نرم و تمام عیاری با دشمن هستیم که این جنگ بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی هشت سال دفاع مقدس، ترورها و کودتاهای اول انقلاب است.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی نمی‌توانیم دشمن را به صورت واضح بشناسیم و ببینیم که کجا قرار دارد، افزود: جنگ ترکیبی بسیار جنگ خانمان‌سوز و سختی است که همه ما بایستی در راستای افشاگیر و خنثی‌سازی این جنگ ترکیبی همه جانبه تلاش کنیم.  

وی ادامه داد: دشمن در جنگ ترکیبی و تبلیغاتی خود، بر نا‌امیدسازی نسل جوان، کوچک و وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور تمرکز کرده است.  

طالبی با بیان توفیقات و دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سطح ملی، استانی و شهرستانی، تصریح کرد: در همین راستا باید از طرق مختلف این دستاوردها را اطلاع‌رسانی و تبیین کنیم و اگر در این زمینه کوتاهی شود مدیون خون شهدا خواهیم بود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای بازگویی مکرر دستاوردهای نظام و دولت برای مردم تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه باید همه جانبه و گسترده باشد و بارها تکرار کنیم تا ملکه ذهن‌ها شود و از تمام مسئولان و فرمانداران خراسان‌جنوبی انتظار می‌رود در حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات دولت و دستاوردهای نظام تلاش کنند.  

طالبی با ذکر نکاتی در خصوص دستورالعمل رسانه‌ای و تبلیغی شورای اطلاع‌رسانی کشور پرداخت و گفت: واقعیت‌ها باید برای جامعه بازگو شود چون مردم ما سوء‌تدبیر مدیران را از اصل نظام اسلامی تفکیک می‌کنند و در مناسبت‌های ملی و مذهبی علی‌رغم تبلیغات سوء دشمن با حضور پررنگ خود حماسه می‌آفرینند.  

معاون استاندار با اشاره به ضرورت تبیین آثار منفی رویه‌های نادرست از جمله برجام و به نتیجه نرسیدن آن و نگرش غربگرای دولت قبل تأکید کرد و افزود: هر جایی که از خود تزلزل نشان دادیم کشورهای غربی فشارها را بر ایران مضاعف کردند اما هرگاه در مقابل آنان محکم ایستادیم کوتاه آمدند.  

وی با بیان اینکه نهایت تلاش مسئولان برای حل مشکلات و همراهی با مردم است، تصریح کرد: هفته دولت بهترین فرصت و موقعیت برای بیان خدمات دولت به مردم، اعتمادبخشی، امیدآفرینی در جامعه و افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو است  و از رسانه‌ها و صدا و سیمای استان انتظار است هم در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت و هم پروژه‌هایی که به نتیجه رسیده و می‌خواهد افتتاح شود اطلاع‌رسانی قوی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha