بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاد
کد خبر: 4163769
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
یک مسئول؛

بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاد

معاون پیگیری و اجرایی معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با تأکيد بر اینکه بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، افزود: دولت برخلاف اینکه می‌دانست اجرای جراحی اقتصادی می‌تواند موجب تضعیف سبد رأی انتخابات بعدی شود اما این کار را که به نفع دولت، حاکمیت ومردم بود، بدون تنش امنیتی انجام داد.

علی قشقایی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی قشقایی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور امروز، 29 مردادماه در نشست تبیینی روابط عمومی‌ها به مناسبت هفته دولت، با اشاره به موضوع روایت حق، اظهار کرد: در طول تاریخ طبق بررسی‌ها و در تقابل دو جریان حق و باطل که یکی از آن‌ها از ملزومات زندگی بشری است، یک جریان حق و یک جریان باطل است که کسی نمی‌تواند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد، از طرفی کسی نمی‌تواند تشخیص ندادن این دو جریان را بهانه‌ای برای انجام ندادن تکلیف بداند.

وی افزود: امروزه آنچه در جمهوری اسلامی و دولت در حال اتفاق افتادن بوده جنگ روایت است و نه جنگ عملکرد، بنابراین روایت تنها در جنگ پیروز می‌شود و اصحاب روایت موظفند حق را تشخیص دهند.

معاون پیگیری و اجرایی معاونت اجرایی رئيس‌جمهور ادامه داد: برای روایت حق، باید حق را شناسایی و با بهترین زبان که زبان هنر است آن را برای مردم ترسیم کرد، اهل رسانه باید روایت حق را شناسایی و اجرا کنند، زیرا ذهن تاریخی فراموشکار است و باید جریان حق به خوبی برای مردم ترسیم شود، بنابراین امروز در دولت دست یاری به سمت اصحاب رسانه به منظور روایت مظلومیت و در عین حال کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دراز می‌کنیم، گرچه نسبت به ایده‌آل که همان حکومت حضرت علی(ع) بوده فاصله داریم و تمام مطلوبیت و آرمان‌خواهی ما نسبت به حکومت این حضرت است.

قشقایی در ادامه با بیان اینکه تبلیغ به معنای ابلاغ کلام به قلب مخاطب است، تصریح کرد: در حقیقت تبلیغ همان چیزی است که در قرآن کریم به مخاطب گفته شده و این مسئله کار اصحاب روایت است که با استفاده از ابزار هنر به جان انسان نفوذ می‌کند، از طرفی در جمهوری اسلامی به دنبال نقد کردن هستیم و موضوع بیان کارآمدی و نقد به منظور پیشرفت است.

وی تأکيد کرد: حق مردم است که واقعیت عملکرد دولت و جمهوری اسلامی را بشنوند. بزرگ‌ترین تغییر دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته در این مسئله بوده که هیچ تقابلی نسبت به راهکارهای مقام معظم رهبری وجود ندارد.

معاون پیگیری و اجرایی معاونت اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: مسئله دیپلماسی فعال در این دولت با حفظ اقتدار و عطوفت توانسته از طریق جریان انصارالله در یمن جنگ این کشور را به اتمام برساند، از طرفی تفاوت مذاکره عزت‌آمیز و گفت‌و‌گو بادنیا به منظور صلح و حفظ منابع ملی در این بوده که شخص مذاکره کننده فردی انقلابی است.

قشقایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دولت کنونی و گذشته بحث شفافیت است، البته نگاه دولت محرومیت‌زدایی نیز است و اینکه بیان می‌شود بسیاری از استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری استان کم برخورداری است اینگونه نبوده بلکه به لحاظ مواهب طبیعی، منابع و استعدادهایی که در استان‌ها وجود دارد کم توجهی صورت گرفته است.

وی گفت: برای اینکه اثبات شود دولت در حال نوکری مردم است، گرچه با توجه به وضعیت سفره مردم و افزایش قیمت گوشت و مرغ این نوکری به اندازه‌ای که شایسته مردم باشد نبوده و باید از خجالت سر خود را در جبین فرو بریم و شرمنده باشیم، البته باید تلاش‌ها مضاعف شود، گرچه لازم است صداقت و صادق‌الوعد بودن دولت را به گوش مردم رساند.

به گفته وی، سفرهای استانی دور دوم به منظور پیگیری مصوبات سفر گذشته و طراحی مصوبات جدید و در راستای رشد و پیشرفت اقتصادی استان‌ها انجام می‌شود.

معاون پیگیری و اجرایی معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با تأکيد بر اینکه بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، افزود: دولت برخلاف اینکه می‌دانست اجرای جراحی اقتصادی می‌تواند موجب تضعیف سبد رأی انتخابات بعدی شود اما این کار را که به نفع دولت، حاکمیت ومردم بود، بدون تنش امنیتی انجام داد.

وی گفت: در این دولت نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام پیگیری خواهد شد، زیرا به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، البته ماموریتی که برعهده داریم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

قشقایی یادآور شد: در جنگ روایت‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث، طرح رتبه‌بندی معلمان بود، کاری که دولت گذشته زیر بار انجام این مسئله نرفت و در دولت کنونی این اقدام انجام شد، هر چند به دلیل ناکارآمدی برخی در بدنه وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اقدام مهم به تلخی انجام شد.

وی بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که در دولت انجام می‌شود به دلیل نبود پیوست رسانه‌ای دقیق، شیرینی آن منجر به تلخی کام مردم می‌شود، از طرفی برای بسیاری از کارهای آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به دورترین نقاط کشور گاهی سیاه‌نمایی‌هایی صورت می‌گیرد و این اقدامات مهم در کشور بازتاب داده نمی‌شوند، بنابراین لازم است حق را مشاهده و در راستای این مهم گام برداشت.

انتهای پیام
captcha