آغاز توانمندسازی 300 معلم کردستانی شاغل در مدارس استثنایی
کد خبر: 4163541
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

آغاز توانمندسازی 300 معلم کردستانی شاغل در مدارس استثنایی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره‌های توانمندسازی بیش از 300 نیروی شاغل در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش وپرورش استثنایی است.

کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی سطح آموزشگاهی مدارس استثنایی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان امروز، 28 مرداد در کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی سطح آموزشگاهی مدارس استثنایی گفت: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش وپرورش استثنایی است.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل مدیریت آموزش وپرورش در عصر جدید عدم ارتقای کیفیت آموزشی است، افزود: فقدان کیفیت آموزشی دانش آموزان وفرهنگیان را دلسرده کرده وباعث می شود خروجی لازم از نظام آموزش وپرورش حاصل نشود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد: کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیاز های اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص باشد.

وی در ادامه گفت: در نظام‌های آموزشی توجه به کیفیت به موازات تأکید بر کمیت، مدنظر قرار نگرفته و توجه بیش از حد به کمی سازی در آموزش منجر به بحرانی به نام کیفیت شده است.

محمدی با بیان اینکه آموزش وپرورش به عنوان یک صنعت در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است، افزود: در عصر توسعه‌یافتگی رمز ماندگاری آموزش وپروش توجه به کیفیت است.

وی اظهار کرد: کیفیت در فرهنگ لغت به معنی صفت، حالت چیزی یا چگونگی و چونی است وکیفیت یعنی توانایی ارائه یک خدمت یا محصول در برآوردن هدف مورد نظراست که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه سیرآینده کیفیت به دو سمت تطبیق با فرهنگ و تطبیق با محیط اجتماعی و جهانی در حال حرکت است، گفت: عناصر مهم کیفیت‌بخشی لذت بردن، غرور استادی و پاداش معنوی است.

وی در ادامه افزود: افراد علاقمند به کیفیت، از افراد آشنا به اصول فنی کنترل کیفیت در بهبود کیفیت مؤثرترند و انسان با کیفیت انسانی است که کار را از روی علاقه و نه تکلیف انجام می‌دهد، انسان با کیفیت مدیریت فردی یا خودکنترلی دارد، کار را خوب انجام می‌دهد و به آن بهبود می‌بخشد.

محمدی کیفیت را تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات دانست و بیان کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید وحدی قابل پیش بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.

وی با برشمردن عملکرد دانش آموزان، وضعیت دبیران، عملکرد مدیران و عوامل اجرایی، وضعیت فضا وتجهیزات، وضعیت بهداشت و ایمنی مدارس، کیفیت فعالیت‌های مدرسه و جلب مشارکت‌ها به عنوان هفت مؤلفه کیفیت، خواستار توجه ویژه و پیگیری مجددانه مدیران مدارس استثنایی در کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد.

انتهای پیام
captcha