همایش «لبیک یا قرآن» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4163380
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
همزمان با مرحله استانی مسابقات قرآن؛

همایش «لبیک یا قرآن» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

در پی اهانت چندین باره به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد، همایش «لبیک یا قرآن» به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی همزمان با مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن در شهرکرد برگزار می‌شود.

همایش لبیک یا قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با ابراز تأسف و انزجار از اقدام شنیعانه قرآن‌سوزی در سوئد که در مدت اخیر زیر چتر حمایتی دولت و پلیس این کشور بارها تکرار شده است، اظهار کرد: اهانت به مقدسات مسلمانان و شیعه بار اول نیست که ذیل عنوان آزادی بیان در جهان غرب اتفاق می‌افتد اما به نظر می‌رسد در جریان تکرار چندباره حرکت شیطانی قرآن‌سوزی در مدت اخیر و به‌ویژه اقدام روز گذشته در مقابل سفارت ایران در سوئد با حمایت پلیس، دشمن هدف ایران‌ستیزی را نیز دنبال می‌کند.

وی با ذکر اینکه این دست اقدامات ضد اسلام و قرآن کریم مستلزم پاسخی مناسب از جانب جامعه مسلمین است، ادامه داد: اداره‌کل اوقاف نیز از هفته قبل برپایی یک برنامه فاخر تحت عنوان «لبیک یا قرآن» را با هدف محکومیت اقدام شنیع قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک، در دستور کار قرار داد که در این راستا نشستی با نمایندگان برخی نهادهای متناظر از قبیل دفتر امام‌جمعه، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و ساز و کار برگزاری این برنامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ البته برخی مدعوین در این نشست حاضر نشدند که با توجه به اهمیت مسئله، انتظار می‌رفت حساسیت بیشتری داشته باشند.

مولوی بهره‌مندی از ظرفیت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرکز استان در روزهای دوم و سوم شهریورماه را بهترین فرصت برای اعلام انزجار و محکومیت هتک حرمت مصحف شریف عنوان و بیان کرد: این رویداد قرآنی صحنه حضور نخبگان و چهره‌های قرآنی از سراسر استان است لذا برنامه «لبیک یا قرآن» در روز پنجشنبه دوم شهریورماه و ساعتی پیش از آغاز مسابقات قرآن در بخش بانوان که جمعیت متسابق بیشتری دارند، برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: رویکرد اوقاف در برگزاری برنامه «لبیک یا قرآن» در شهرکرد این است که دستگاه‌های مختلف اجرایی با این جریان درگیر شوند و بخشی از کار را به دست گیرند زیرا بسیار اهمیت دارد که بتوانیم برنامه‌ای فاخر و در خور شأن قرآن کریم و نیز قابل توجه از حیث مشارکت آحاد جامعه و یک برنامه پرمحتوا ارائه دهیم.

مولوی افزود: در همین راستا یک نشست نهایی نیز در روز دوشنبه هفته جاری با دعوت از تمامی دستگاه‌های درگیر و نیز رسانه‌های فعال استان برگزار و جزئیات همایش «لبیک یا قرآن» در شهرکرد نهایی شده و به اطلاع عموم می‌رسد. هدف ما این است که این حرکت با حداکثر مشارکت هم‌استانی‌ها و به صورت پرشور و فاخر برگزار شود و بُرد رسانه‌ای خوبی داشته باشد زیرا برگزاری برنامه ضعیف و خلوت ممکن است چه بسا نتیجه عکس بدهد که در اینجا مشارکت همه دستگاه‌ها را خواستار هستیم.

وی با تأکید بر همکاری مطلوب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با همایش «لبیک با قرآن»، توضیح داد: از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و نیز اتحادیه قرآنی استان، مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالان و دلسوزان قرآنی دعوت می‌شود که به همراه خانواده در این برنامه حضور داشته باشند. اوقاف در این ایام درگیر برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن به عنوان مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مسابقات قرآن کشور است ضمن اینکه از کمبود اعتبارات رنج می‌برد و موقوفه قرآنی نیز برای تأمین اعتبارات در استان نداریم لذا از دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرهنگی انتظار می‌رود ما را در برگزاری هر چه بهتر برنامه محکومیت اهانت به قرآن یاری کنند.

مولوی دعوت از یک قاری بین‌المللی برای تلاوت در همایش «لبیک با قرآن» را در دستور کار دانست و افزود: در این راستا در حال رایزنی با برخی چهره‌ای قرآنی هستیم و در صورت نهایی شدن متعاقباً نام قاری اعلام خواهد شد؛ برگزاری چند محفل قرآنی در جای‌جای استان برای قاری مدعو پیش‌بینی شده تا شاهد ایجاد فضای قرآنی در استان باشیم. 

وی ادامه داد: همچنین تهیه و چاپ چندصد پوستر مزین به شعار «لبیک یا قرآن» در دستور کار قرار گرفته است؛ مسئولان استان نیز سخنرانی خواهند داشت و یک مجری توانمند اداره برنامه را بر عهده دارد که در دو نوبت، شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پوستر «لبیک یا قرآن» انزجار خود را نسبت به عمل شیطانی قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک نشان خواهند داد.

خدیجه نادری

انتهای پیام
captcha