نهضت تفسیر قرآن در استان کرمان شکل می‌گیرد
کد خبر: 4163375
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

نهضت تفسیر قرآن در استان کرمان شکل می‌گیرد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کار تفسیر قرآن به وسیله ائمه جماعات در سطح استان همواره بوده و تعطیل نشده است، گفت: نهضت تفسیر قرآن در آینده نزدیک کل استان کرمان را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۸ مردادماه در مراسم آغاز دوره مقدماتی«مهارت‌های بیان تفسیر» با بیان اینکه قرآن جامع‌ترین و مهمترین کتاب آسمانی است که دچار تحریف نشده، گفت: قرآن کتاب هدایت است لذا گزاره‌های دینی که می‌شود از قرآن استخراج کرد را باید به بهترین روش و شفاف و بدون ابهام در اختیار مؤمنان قرار داد.

وی اظهار کرد: اگرچه همه می‌توانند به اندازه فهم خود مطالبی از قرآن را برداشت کنند اما تفسیر و فهم عمیق آیات، کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت خاص خود دارد. به همین دلیل تفسیر قرآن از گذشته همواره مطرح بوده و تفسیرهای متعددی نوشته شده که هر کدام تفاوت‌هایی با دیگری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه تفسیر قرآن، علمی نیازمند ممارست و اطلاعات کامل است، افزود: متولی اصلی کار تفسیر حوزه‌های علمیه و روحانیت هستند و اولین چیزی که مفسر برای ورود به این مهم لازم دارد، اطلاعات کافی و تسلط بر علوم مختلف است که در حوزه‌های علمیه از این نظر مشکلی وجود ندارد.

رئیس شورای تفسیر استان بیان روان را دومین نکته مهم در تفسیر قرآن دانست و تصریح کرد: هراندازه تفسیر روان‌تر باشد مخاطبان بیشتری را تحت تأثير قرار می‌دهد. همچنین مهارت افزایی و به روز بودن از نکاتی است که مفسران باید به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی برای شکل‌گیری نهضت تفسیر استان و انجام کارهای هماهنگ و منسجم مهم است، افزود: این کلاس آخرین دستاوردهایی را که در فن و مهارت‌های تفسیر وجود دارد ارائه می‌دهد تا تفسیری که نیاز جامعه دینی و اسلامی است منتقل شود.

وی بیان کرد: تفسیر قرآن کمک می‌کند تا احکام، گزاره‌های اخلاقی و سیاسی و‌.‌.. را بهتر بدانیم و به آن جامه عمل بپوشانیم. تفسیر به وسیله ائمه جماعات در سطح استان همواره بوده و تعطیل نشده و کار شورای تفسیر هماهنگی و انسجام این برنامه‌ها است.

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه نهضت تفسیر قرآن در آینده نزدیک کل استان را در بر می‌گیرد، گفت: قرآن از منابع اصلی دین اسلام است و برداشت از قرآن با تفسیر محقق می‌شود لذا کسانی که می‌توانند برای امر تفسیر در مساجد کمک کنند، حتماً مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha