آمادگی کردستان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی
کد خبر: 4163230
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰

آمادگی کردستان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی

استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق تردد کردند و پیش‌بینی شده برای امسال ۳۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کنند که برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان شامگاه، 26 مرداد در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: مرز باشماق در شهرستان مریوان واقع شده و مریوان یکی از شهرهای مناسب در بحث گردشگری است و منطقه اورامانات نیز در این منطقه واقع شده است.

وی افزود: مریوان به عنوان دارالشهدای کردستان معروف است و از سال گذشته زمینه تردد زائران اربعین حسینی فراهم شده و امسال نیز تدابیری اندیشیده شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به آب و هوای متبوع و مناسب نسبت به مرزهای جنوبی کشور، زائران در شرایط مناسب‌تری می‌توانند به مراسم اربعین حسینی خود را برسانند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: برای انتقال زائران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین با اقلیم قراردادهایی بسته شده و موکب‌هایی برای پذیرایی و اسکان در سلیمانیه برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مرز باشماق از اذان صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه دارد و زائران از این مرز می‌توانند تردد کنند، افزود: امکان توقف در مرز به میزان ۴ هزار خودرو و ۱۲ هزار خودرو نیز در مریوان فراهم شده که به وسیله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز انتقال داده می‌شوند.

استاندار کردستان اظهار کرد: زائران استان‌های شمالی و مرکزی مانند زنجان، قزوین، تهران و قم می‌توانند از مرز باشماق برای تردد به اربعین استفاده کنند، هر چند که زائرانی نیز سال گذشته از خراسان و گلستان از این مرز تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه برای بحث برگشت زائران نیز هماهنگ شده از پایانه کاظمین به صورت مستقیم به مرز باشماق مریوان منتقل شوند، افزود: هزینه تردد زائران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین در حال حاضر بر اساس قراردادهای منعقد شده برای هر نفر یک میلیون تومان است.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: از روز جمعه ۲۷ مردادماه آمادگی پذیرایی از زوار اربعین حسینی از طریق مرز باشماق مریوان را داریم.

انتهای پیام
captcha