برگزاری چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن رشته‌های معارفی در کردستان
کد خبر: 4163229
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱

برگزاری چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن رشته‌های معارفی در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، ۳۰ مرداد در سطح استان خبر داد و گفت: ۹۰۹ کردستانی در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: مرحله شهرستانی رشته‌های آوایی چهل‌و‌ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن از ۱۲ تا ۲۷ تیرماه در سطح استان کردستان برگزار شد که ۷۲ نفر از برگزیدگان این رشته‌ها به مرحله استانی راه‌ یافتند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در ۳۰ مرداد همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان، کامیاران، قروه، دهگلان و دیواندره برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تغییر زمانی برگزاری رشته‌های معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنی اوقاف اظهار کرد: به‌ دلیل گرمای هوا و تداخل با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش زمان این آزمون از ۱۲ به ۳۰ مرداد تغییر کرد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به صورت کتبی و حضوری بیان کرد: در بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ۹۰۹ نفر از فعالان قرآنی استان با هم به رقابت می‌پردازند.

همتی افزود: از این تعداد متسابق ۴۵۶ نفر بانو و۴۵۳ نفر آقا هستند که در رشته‌های ترجمه و تفسیر سوره سوره یاسین و الرحمن، معارف قرآنی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه بهم رقابت خواهند کرد.

وی بیشترین تعداد شرکت‌کننده در بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن را مربوط به شهرستان سقز و کمترین را مربوط به دیواندره دانست و افزود: رشته ترجمه و تفسیر سوره الرحمن و یاسین با 346 نفر بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه نفرات برگزیده این بخش به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت، گفت: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ۱۳ مهرماه به‌صورت حضوری در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha