دومین همایش «سفره‌های حسینی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4162658
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

دومین همایش «سفره‌های حسینی» در کرمان برگزار می‌شود

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از برگزاری دومین همایش «سفره‌های حسینی» خبر داد و گفت: این همایش به‌منظور معرفی غذاهای سنتی و نذری استان کرمان، از یکم تا سوم شهریورماه در میدان ارگ شهر کرمان برگزار می‌شود.

آبگوشت نذری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، هادی طالبی‌زاده، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از برگزاری دومین همایش «سفره‌های حسینی» به‌منظور معرفی غذاهای سنتی و نذری استان کرمان، از یکم تا سوم شهریورماه در میدان ارگ خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه به‌مناسبت ماه محرم و صفر و با محوریت پخت غذاهای سنتی به‌ویژه غذاهایی که به‌صورت نذری طبخ و توزیع می‌شود، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ غذای استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، افزود: برخی از غذاهای سنتی کرمان دارای تاریخچه و پیشینه هستند که برگزاری همایش‌ها می‌تواند در معرفی و آشنایی مردم با غذاها و فرهنگ بومی این منطقه مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مسابقه پخت غذا و نمایشگاه عرضه و فروش غذا را از برنامه‌های جانبی همایش سفره‌های حسینی دانست و اظهار کرد: غذاهای طبخ ‌شده توسط شرکت‌کنندگان، پس از ثبت‌نام و دریافت شرایط مسابقه، توسط تیم داوری قضاوت و برگزیده‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: این همایش با محوریت غذاهایی شامل آبگوشت متنجنه و آبگوشت‌های سنتی کرمان، خورش قیمه، خورش قرمه‌سبزی، استامبولی، عدس‌پلو، شله‌زرد، بلغور و آش که عمدتاً در ایام عزاداری در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد طبخ و توزیع می‌شود، برگزار می‌شود.

طالبی‌زاده تجلیل از پیشکسوتان و آشپزهای قدیمی هیئت‌های عزاداری در شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های این همایش بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند تا ۲۸ مردادماه از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۶۵۵۹۲۳۰ ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha