۴ پرونده قصاص در کرمان به صلح و سازش رسید
کد خبر: 4162653
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم»

۴ پرونده قصاص در کرمان به صلح و سازش رسید

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از اخذ رضایت قطعی در ۴ پرونده قصاص از ابتدای ماه محرم تاکنون در کرمان خبر داد و گفت: این امر همزمان با آغاز پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» حاصل شده است.

رهایی از قصاصبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از اخذ رضایت قطعی در ۴ پرونده قصاص از ابتدای ماه محرم تاکنون در کرمان خبر داد و گفت: این امر همزمان با آغاز پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» و با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف، صلح یاران ستاد ملی صبر، متنفذین و ریش سفیدان استان کرمان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ابتکارات ستاد ملی صبر برگزاری پویش‌های معنوی به منظور ایجاد صلح و سازش است که خوشبختانه منجر به سازش قابل توجهی از پرونده‌ها شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای این پویش‌ها ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به‌ویژه پرونده‌های قتل است.

حمیدی ادامه داد: در استان کرمان نیز پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» مانند سال گذشته اجرایی شد و از آنجایی که مردم این دیار نگاه ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) دارند تاکنون در چهار پرونده قصاص رضایت قطعی حاصل شده است. همچنین شعب ویژه استان کرمان موفق شدند از ابتدای ماه محرم تعداد ۲۶۲ پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند. تعداد ۴۹ زندانی نیز با کمک و تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف، اعضا ستاد صبر، متنفذین و ریش‌سفیدان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان یکی از بزرگترین فضایل اخلاقی را عفو، گذشت و ترک انتقام‌جویی به هنگام قدرت دانست و گفت: عفو یک نوع منش بزرگوارانه و برخورد مهرانگیز است که از سعه صدر، حلم و متانت اخلاقی سرچشمه می‌گیرد و موجب از بین رفتن روح انتقام‌جویی و کینه‌توزی می‌شود و به دنبال آن جامعه سرشار از صفا و صمیمیت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha