ظرفیت‌ موجود ناوگان اتوبوس‌رانی سمنان جوابگوی زائران اربعین نیست
کد خبر: 4162609
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

ظرفیت‌ موجود ناوگان اتوبوس‌رانی سمنان جوابگوی زائران اربعین نیست

مدیرکل راهداری استان سمنان با بیان اینکه ۳۵۰ اتوبوس برای تردد زائران استان برای مراسم اربعین حسینی نیاز است گفت: کل ناوگان اتوبوسی استان سمنان ۱۱۵ دستگاه اتوبوس است که ۶۰ دستگاه قابلیت جابجا کردن مسافران را دارد.

احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احسان منصور کیایی، مدیرکل راهداری استان سمنان، عصر روز گذشته، 23 مرداد در جمع خبرنگاران به شرایط حمل و نقل عمومی استان در آستانه اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ اتوبوس برای تردد زائران استان به مرز نیاز است که در این راستا شش الی هفت هزار نفر زائر از استان سمنان راهی مرزهای کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: کل ناوگان اتوبوسی استان سمنان ۱۱۵ دستگاه اتوبوس است که ۶۰ دستگاه قابلیت جابجا کردن مسافران را دارد که ظرفیت‌های موجود جوابگوی این حجم از زائران نیست.

 مدیرکل راهداری استان سمنان با تأکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا، حجم زائران اربعین استان افزایش چشم گیری خواهد داشت متذکر شد: این آمادگی وجود دارد که بتوانیم اتوبوس برای زائران فراهم کنیم.

به گفته وی؛ بخشی از مسافران و زائران اربعین امسال از طریق فرودگاه‌های سمنان و شاهرود جابجا خواهند شد که نوعی کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه در کنار این امکان، از مقوله قطار و حمل و نقل ریلی هم بهره‌گیری می‌شود، یادآور شد: راه آهن شمالشرق آماده همکاری برای جابجایی زائران است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: انجمن صنفی رانندگان استان و دیگر فعالان حمل و نقل بار و مسافر استان در اربعین سال گذشته هشت کامیون را به صورت رایگان برای انتقال مایحتاج مورد نیاز موکب‌های استان اختصاص دادند.

انتهای پیام
captcha