جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن تهران + اسامی داوران
کد خبر: 4162425
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن تهران + اسامی داوران

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در استان تهران از صبح امروز 23 مردادماه در بخش بانوان آغاز شده و با برگزاری فینال 29 مردادماه طی مراسمی به کار خود پایان می‌دهد.

جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن تهران + اسامی داوران

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از صبح امروز 23 مردادماه در بخش بانوان آغاز شده و در همین بخش تا 24 مرداد ادامه دارد. 

بخش آقایان این مسابقات نیز از پنجشنبه 26 مرداد شروع می‌شود و تا یکشنبه هفته آینده 29 مرداد که زمان برگزاری فینال و اختتامیه این مسابقات است، ادامه دارد. 

در روز دوشنبه ۲۳ مردادماه در نوبت صبح رقابت‌ها در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء و در نوبت بعدازظهر نیز رقابت رشته حفظ کل قرآن کریم برپا می‌شود.

روز ۲۴ مردادماه نیز در نوبت صبح شاهد رقابت شرکت‌کنندگان در رشته قرائت ترتیل خواهیم بود و در نوبت بعدازظهر نیز رقابت در دو رشته دعاخوانی و قرائت تحقیق برگزار خواهد شد.

در گروه بانوان این مسابقات شاهد رقابت 12 نفر در رشته حفظ پنج جزء، 12 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 13 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 13 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 27 نفر در رشته قرائت ترتیل، هفت نفر در رشته دعاخوانی و شش نفر در رشته قرائت تحقیق خواهیم بود. 

جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن تهران + اسامی داوران

رقابت‌های بخش آقایان نیز طی چهار روز از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه در جریان خواهد بود. در اولین روز شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. 

در روز جمعه ۲۷ مردادماه نیز مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دو رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود. همچنین ۲۸ مردادماه نیز در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی به رقابت با هم می‌پردازند و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه رقابت در رشته قرائت تحقیق را شاهد خواهیم بود.

همچنین در گروه آقایان در رشته حفظ پنج جزء یک نفر، حفظ 10 جزء پنج نفر، حفظ 20 جزء 10 نفر، حفظ کل 18 نفر، قرائت ترتیل 32 نفر، قرائت تحقیق 47 نفر، اذان 21 نفر و دعاخوانی 14 نفر حضور دارند.  

بر اساس گزارش ایکنا در گروه داوری این دوره از مسابقات نیز مجموعاً 20 داور ملی و بین‌المللی شامل 10 نفر در گروه آقایان و 10 نفر در گروه بانوان و چهار ناظر در هر دو گروه حضور دارد.

در گروه داوری بانوان اعظم الماسی و مرضیه دیانی در بخش تجوید، سمانه کوچکی و زینب آقایی در بخش لحن، مریم منصوریان‌فر و نجات صحاف در بخش صوت، هاجر حیدری و فرشته مسجدی در بخش وقف و ابتدا و الهام ماندگارمهر و نجمه شبانی‌قهرودی در بخش حسن حفظ حضور دارند. ناظران این بخش فاطمه‌ حسین‌فر و فاطمه خانی‌زاده هستند.

مسابقات قرآن

در گروه آقایان نیز محمدرضا پورزرگری و مسعود سیاح‌گرجی در بخش تجوید، علی‌اکبر ملکشاهی و رضا محمدپور در بخش لحن، حمیدرضا احمدی‌وفا و امین پویا در بخش صوت، حسین اخوان‌اقدم و کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا و امیر آقایی و مهدی عباسی در بخش حسن حفظ حضور دارند. ناظران بخش آقایان نیز سیدمحمد صالح‌نژاد و سیداحمد مقیمی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha