انتشار ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام سجاد(ع)
کد خبر: 4161942
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

انتشار ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام سجاد(ع)

ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام سجاد(ع) همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت منتشر شد.

انتشار ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام سجاد(ع)به گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام سجاد(ع) همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت شامل بخش‌ها و محتوا‌های متنوع منتشر شد.

حضرت علی بن الحسین، امام سجاد(ع) در روز ۵ شعبان یا ۱۵ جمادی‌ الاولی سال ۳۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در ۱۲ یا ۱۸ و بنابر مشهور در ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری قمری در سن حدود ۵۶ سالگی مسموم شده و به شهادت رسید، آن حضرت در واقعه کربلا ۲۳ سال داشت، مرقد شریفش در مدینه در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی(ع) است.

دوران امامت او که ۳۵ سال بود، مصادف با دشوارترین دوران ظلم و خفقان امویان (از یزید تا ولید بن عبدالملک) گذشت. امام سجاد(ع) در دوران زندگی، رنج‌ها و ناراحتی‌های بسیار دید، در ماجرای کربلا، سخت‌ترین شکنجه‌ها و ستم‌ها به او وارد آمد، و بعد که به مدینه بازگشت در طول ۳۵ سال عمر خود، همواره از مصائب کربلا یاد می‌کرد و می‌گریست.

عناوین مقالات مناسبتی که در ویژه‌نامه اینترنتی آمده است، شامل «پرتوى از سیره و سیماى امام زین العابدین(ع)»، «سیمای امام سجاد(ع)» «امام سجاد(ع) از کربلا تا شهادت»، «تعلیم دعا از پدر در عاشورا» و «فروغ صحیفه سجادیه در قلب بانوی آلمانی» است.

سخنرانی‌های مذهبی آیت الله مظاهری، حجج اسلام فاطمی‌نیا، قرائتی، رفیعی و مؤمنی درباره زندگی امام سجاد و ویژگی‌های مؤمنان از دیدگاه امام سجاد(ع) نیز به صورتی قابل دسترسی است.

چل حدیث، اشعار مناسبتی، پیامک‌های مناسبتی و نرم‌افزا‌های مذهبی از بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه است. در بخش نرم‌افزار «جلاء العیون»، نرم افزار امام سجاد(ع) و نهضت توابین، امام سجاد(ع) از کربلا تا شهادت، کرامات و مقامات عرفانی امام سجاد(ع)، بر امام سجاد(ع) چه گذشت، اسوه کامل و ۴۲۷ حدیث از حضرت امام سجاد(ع)، دانشنامه امام سجاد(ع)، زندگینامه و فضایل، صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) از جمله نرم‌افزارهایی است که در این ویژه‌نامه معرفی شده و قابل نصب است.

انتهای پیام
captcha