حجاب؛ دلیل محرومیت جودوکار مسلمان از مراسم اهدای مدال
کد خبر: 4161932
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

حجاب؛ دلیل محرومیت جودوکار مسلمان از مراسم اهدای مدال

والدین یک دختر جودوکار اهل آفریقای جنوبی که در مسابقات جودوی کشورهای مشترک المنافع موفق به کسب مقام سوم شده بود، داشتن حجاب را دلیل محرومیت وی از دریافت مدال بر روی سکو اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Cape Town Etc، نقیبه فردریکس (Naqeebah Fredericks) 16 ساله در مسابقات آزاد جودو کشورهای مشترک المنافع به مقام سوم مسابقات جودو  رسید؛ اما بعد از اینکه با حجاب روی سکو اهدای مدال حاضر شد به او گفته شد که مدالش را در کنار تریبون کنار صحنه دریافت کند. علاوه بر این، فردریکس از عکس تیمی روی سکو هم کنار گذاشته شد.

این حادثه در جریان مسابقات جودوی کشورهای مشترک المنافع که اخیرا در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی برگزار شده بود، رخ داد.

به گزارش IOL، لقمتن پدر نقیبه، نارضایتی خود را از این اتفاق اعلام و اظهار کرد که دخترش پیش‌تر هنگام دریافت مدال‌هایش در مسابقات گذشته روسری داشت.

وی در ادامه افزود: افرادی که گل و مدال را اهدا می‌کردند سرپوش داشتند و در عکس‌ها بودند، آیا این تناقض نیست؟

ترزا میهالیک (Theresa Mihalik)، مدیر بازاریابی و یکی از اعضای اجرایی کمیته جودو آفریقای جنوبی، تصریح کرد که این مسابقات مطابق با استانداردهای بین‌المللی تعیین‌شده توسط فدراسیون بین‌المللی جودو (IJF) برگزار شده است. او توضیح داد که مطابق با مقررات IJF، شرکت کنندگان مجاز به پوشیدن سرپوش در طول عکس‌های رسمی سکو نیستند.

طبق مقررات مشخص شده توسط فدراسیون بین‌المللی جودو (IJF) برای ورزش و سازمان، شرکت‌کنندگان موظفند در مراسم مدال بدون هیچ گونه کفش یا سرپوشی مانند کلاه و با پوشیدن جودوگی (لباس جودو) سفید تأییدشده توسط IJF در مراسم اهدای مدال حضور داشته باشند.

سیمون کالاندر(Simone Callander) که سمت مدیر ورزشی انجمن جودوی کشورهای مشترک المنافع را برعهده دارد، با والدین نقیبه گفت‌وگو کرد. با وجود این شرایط، والدین این جودوکار درخواست کردند که مدال نقیبه، بدون حضور در سکو، همچنان به او اهدا شود.

انتهای پیام
captcha