امام سجاد(ع)؛ روح اسلام و دعوت به خداپرستی را در مردم زنده کرد
کد خبر: 4161774
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
امام جمعه گرگان:

امام سجاد(ع)؛ روح اسلام و دعوت به خداپرستی را در مردم زنده کرد

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به ۲۵ محرم و شهادت امام سجاد(ع) گفت: در زمان امام سجاد(ع) حکومت‌های سلاطین جور مثل بنی‌امیه و بنی مروان بر سر کار آمده بودند که غرق در خوشگذرانی و دنیا پرستی بودند، لذا یکی از اقدامات مهم امام سجاد( ع) احیا روح اسلام و دعوت مردم به انبیا و خداپرستی بود.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گرگان ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) از نظر مادر ایرانی بوده و افتخار ما ایرانی‌ها این است بانوی بزگوار شهربانو مادر ایشان بودند و امامان بعد از ایشان نسبشان به ایرانی برمی‌گردد، لذا قرار گرفتن در مسیر انسانیت با تبعیت از ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در ذهنیت اکثر مردم وجود دارد که امام سجاد(ع) معروف به زین العابدین بیمار بوده در واقعه کربلا فعالیتی نداشته است، اظهار کرد: این ذهنیت اشتباه باعث شده که فعالیت این امام همام نادیده گرفته شود در صورتی که امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا فعالیت‌های مهی برای جهان اسلام و امت اسلامی انجام دادند که باید این موضوع تبیین شود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: در زمان امام سجاد(ع) حکومت‌های سلاطین جور مثل بنی‌امیه و بنی مروان بر سر کار آمده بودند که غرق در خوشگذرانی و دنیا پرستی بودند، لذا یکی از اقدامات مهم امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکومتی احیا روح اسلام و دعوت مردم به انبیا و خداپرستی بود.

امام جمعه گرگان حفظ عظمت عاشورا و حادثه کربلا از مسئولیت مهم امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا دانست و گفت: ادعیه های مانند دعای مناجات خمسه عشر، صحیفه سجادیه و … از جمله معارفی بود که امام سجاد(ع) توانست به ترویج معارف دینی و همچنین نیرو پروری و کادرسازی در مقابل دستگاه‌های جور انجام دهد تا به این وسیله واقعه کربلا به فراموشی سپرده نشود.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) مردم را با دعا، نیایش و اخلاق دینی آشنا کرد و همواره مصائب کربلا به ویژه تشنگی و عطشان بودن اهل‌بیت و ظلم یزیدیان را یادآوری می‌کرد، تصریح کرد: با تبلیغات گسترده قصد داشتند واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش را وارونه جلوه دهند، اما امام سجاد (ع) با درایت اهداف قیام عاشورا را حفظ کرد و ما با وجود ائمه اطهار(ع) راه را گم نمی‌کنیم.

وی گفت: امام سجاد(ع) باهمه توان خود برای احیای دین جدش و زنده نگه داشتن واقعه کربلا انجام داد و الان هم دشمنان و معاندین اسلام می‌خواهند با اقدامات خود مردم را از امام حسین(ع) جدا کنند و همه تلاش خود را می‌کنند اما به عنایت خداوند و کمک ائمه اطهار(ع) همیشه با شکست مواجهه می‌شوند.

امام جمعه گرگان به دیدار هفته گذشته نیروی دریایی ارتش محوری اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش در هفته‌های گذشته ۶۵ هزار کیلومتر در مدت ۸ ماه دور دنیا را گشتند و این اقدام در حالی که کشورهای مدعی مانند آمریکا خود را مالک آب‌های آزاد می‌داند بسیار ستونی بوده و باید از این افراد به خصوص خانواده‌های آنها که در این راه صبوری به خرج دادند قدردانی کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: امروز تمام کشورها روی ایران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، چرا که ایران با اقتدار ابرقدرتی شده است که ظلم نمی‌کند ولی همواره در برابر ظلم می‌ایستد.

امام جمعه گرگان در پایان به طلب گندمکاران در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: برخی گندمکاران گلایه کردند که بذری که تهیه کردند و در اختیار دولت قرار دادند هنوز طلب آنها پرداخت نشده است لذا تقاضا دارم دولت و جهادکشاورزی نسبت به طلب گندمکاران اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha