دشمن با ایجاد شبهه به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات مردم است
کد خبر: 4161767
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

دشمن با ایجاد شبهه به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات مردم است

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمن امروز با بدگویی از دین، ایجاد شبهه و انحراف به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات است گفت: باید به اصل و هدف زندگی بازگردیم و هدف زندگی قرب الهی است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 20 مردادماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد گفت: استعمارگران برای تحت تأثیر قرار دادن اعتقادات ما، مرحله به مرحله پیش آمدند تا به تدریج معنویت‌زدایی کردند و امروز هم در مسئله حجاب، ذره ذره کار و فعالیت انجام دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: دشمنان اسلام و معنویت به تدریج کاری انجام می‌دهند که انسان فاقد هویت و معنویت شود و امروز قرآن را به طور مستقیم هدف قرار داده‌اند. آنها می‌دانند که اگر بخواهند از دست مسلمین راحت شوند، باید قرآن را از میان آنها بردارند و برای همین موضوع نیز انقلاب کرده‌اند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه استعمارگران صدها سال زحمت کشیدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی دریافتند که باخته‌اند، ادامه داد: آنها تصمیم گرفتند که قرآن را از میان بردارند زیرا می‌دانند که قرآن نجات دهنده است بنابراین اول قرآن را در زندگی مردم کمرنگ می‌کنند و به تدریج شرایط فراموشی آن را فراهم می‌کنند و اکنون نیز قرآن را آتش می‌زنند.

خطیب جمعه یزد، بخش دیگری از این معنویت زدایی‌ها را متوجه خانواده‌ها دانست و گفت: امروز بعضی از افراد آنقدر که به حیوانات به ویژه سگ و گربه اهمیت می‌دهند، به اهل خانواده خود اهمیت نمی‌دهند و این خدعه شیطان است.

وی، سگ بازی و سگ گردانی، ازدواج سفید و سایر برنامه‌ها را از وسوسه‌های شیطان دانست و اظهار کرد: آنها قدم به قدم پیش می‌روند و تا جایی ادامه می‌دهند که فساد همه جامعه را فرا گیرد. شیطان از راه‌هایی وارد می‌شود که معمولاً حواس ما به آن نیست و به تدریج در شرایطی قرار می‌گیریم که خط شیطان است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 25 محرم که به روایتی سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، اظهار کرد: امام چهارم شیعیان بعد از واقعه کربلا و گذراندن دوران اسارت، در دورانی بسیار سخت و سنگین امامت کردند زیرا شرایط بسیار تغییر کرده بود زیرا ایمان به خدا کمرنگ و توجه به دنیا پررنگ شده بود و اگر امام سجاد(ع) مقاومت نمی‌کردند، دین از بین می رفت. امام سجاد(ع) از طریق دعا و نیایش و عبادت مردم را متوجه خدا کرد و با گریه به درگاه خدا، مردم را به سمت خدا هدایت کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه دشمن امروز با بدگویی از دین، ایجاد شبهه و انحراف به دنبال کمرنگ کردن دین و اعتقادات مردم پرداخته است، افزود: دشمن با بدگویی از دین، ایجاد شبهه و انحراف به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات است و این حاصل برخی بی‌تفاوتی‌هاست و برخی عبارات مثل «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» یا «هر کسی را در قبر خود می‌گذارند» و ... همه، عباراتی است که تکرار آن ما را به دین بی‌توجه و بی تفاوت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: این بی تفاوتی هم نسبت به دین و هم نسبت به سایر برادران و خواهران دینی در ما پررنگ شده اما لازم است همانند امام سجاد(ع) عمل کنیم و هر کدام به سهم خود، تلاش کنیم دل‌ها را به سمت خدا باز گردانیم تا خدا، دین و معنویت در زندگی همه ما پررنگ شود.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر اینکه باید به اصل و هدف زندگی بازگردیم، افزود: هدف زندگی رسیدن به خدا و رسیدن به کمال و درجات عالی قرب الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انتخابات بیان کرد: هر کسی در این عرصه ورود می کند، نیت خود را خدایی کند و از حزب و گروه و باندبازی عبور کند و فقط در مسیر رضای خدا قدم بردارد زیرا تنها در این صورت است که خدا او را یاری خواهد کرد و توطئه‌ها نیز علیه او خنثی می‌شود.

وی افزود: کسانی هم که می‌خواهند انتخاب کنند، خدا را مدنظر قرار دهند و نیت آنها این باشد که فردی را انتخاب کند که دلسوز مردم باشد و برای مردم کار کند نه اینکه برای بالا بردن حزب و گروه به افراد رأی دهند و رضایت خدا را بر رضایت دیگران مقدم بدارند.

ناصری تصریح کرد: اگر هر اقدامی انجام می‌دهید، رضایت خدا را در نظر بگیرید بی‌شک دست یاری خدا را احساس خواهید کرد همانطور که امام و رهبری و افرادی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی‌ها فقط برای رضای خدا اقدام کردند و خداوند نیز همواره آنها را یاری کرد. اگر خدا وارد همه ابعاد زندگی ما وارد شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و همواره در همه امور خود، نیت را خدایی کنید.

امام جمعه یزد همچنین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و گفت: آزادگان روحیه معنوی که در آن دوران کسب کردند، حفظ کنند و مراقب باشند که درگیر مشکلات دنیای امروز نباشند.

انتهای پیام
captcha