جشنواره‌های دانش‌آموزی؛ زمینه‌ساز وحدت بین آینده‌سازان ایران اسلامی
کد خبر: 4161733
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

جشنواره‌های دانش‌آموزی؛ زمینه‌ساز وحدت بین آینده‌سازان ایران اسلامی

استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره‌های ورزشی، گام بزرگی در راستای شناسایی استعدادهای برتر، تحکیم دوستی بین دانش‌آموزان و پرشورتر شدن انسجام با وحدت بین آینده‌سازان ایران اسلامی است.

جشنواره فرهنگی ورزشی پدر و پسر _ مادر و دختر

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آیین افتتاحیه برنامه بزرگ جشنواره فرهنگی ورزشی پدر و پسر _ مادر و دختر و مسابقات ژیمناستیک دوره ابتدایی سراسر کشور که شامگاه گذشته، 19 مرداد در سالن آزادی سنندج برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌های ورزشی، گام بزرگی در راستای شناسایی استعدادهای برتر، تحکیم دوستی بین دانش‌آموزان و پرشورتر شدن انسجام با وحدت بین آینده‌سازان ایران اسلامی است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه کردستان به عنوان میزبانی این جشنواره انتخاب شده است،گفت: دانش‌آموزان کشور که در مسابقات ژیمناستیک و جشنواره ورزشی در کردستان حضور دارند به عنوان سفیران فرهنگی می توانند زیبایی های این استان را به کشور معرفی کنند.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: شرکت‌کنندگان از این جشنواره و از شهر زیبای سنندج خاطرات ماندگار و دوستی‌های پایداری را به ارمغان و یادگار ببرند.

جشنواره پدر و پسر _ مادر و دختر؛ تمرینی برای زیست بهتر دانش‌آموزان در آینده

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزارت آموزش و پرورش به استان کردستان گفت: برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌هایی سبب ایجاد شور و نشاط بین دانش‌آموزان ما می‌شود که جزء اهداف سند تحول بنیادین به عنوان یک سند فرادستی است.

وی آماده‌سازی دانش‌‌آموزان برای زندگی آینده را مهم دانست و افزود: باید در این نوع گردهمایی‌ها به دنبال مهارت آموزی به دانش‌آموزان بود چرا که باعث زیست بهتر آن‌ها در آینده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان به مسأله اخلاق در ورزش نیز پرداخت و اظهار کرد: در رقابت‌های ورزشی باید اخلاق‌مداری را ترویج داد تا به عنوان یک محور مهم همواره در این رقابت مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره ژیمناستیک دختران و پسران و در جشنواره پدر و پسر، مادر و دختر ، ۸۸ تیم ورزشی از ۳۰ استان کشور شرکت کردند،  افزود: در بخش پسران ۴۷ تیم شامل ۲۵ تیم در رشته ژیمناستیک و ۲۲ تیم در جشنواره پدر و پسر مشتمل بر ۶۱۰ نفر مهمان کردستان هستند.

ناظمی‌جلال در پایان یادآور شد: در بخش دختران ۶۲۰ دانش‌آموز، مربی و سرپرست در قالب ۴۳ تیم شامل ۲۰ تیم دررشته ژیمناستیک و ۲۳ تیم در جشنواره مادر و دختر حضور یافتند.

انتهای پیام
captcha