پنج مجلس تعزیه‌خوانی در شهر کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4161525
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

پنج مجلس تعزیه‌خوانی در شهر کرمان اجرا می‌شود

معاون سازمان فرهنگی شهرداری کرمان از اجرای ۵ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرک ولایت کرمان به‌مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: این مجالس توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار از ۲۱ تا ۲۵ مرداد‌ماه سال جاری از ساعت ۱۶:۳۰ اجرای عمومی می‌شود.

مجلس تعزیه‌خوانی در شهر کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان محمد ایلاقی، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه به‌مناسبت ایام محرم برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در حال برگزاری است، گفت: آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی یکی از این برنامه‌ها است که با استفاده از ابزار هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم عاشورایی و ارزش‌های اسلامی در جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای پنج مجلس تعزیه با موضوعات مختلف عاشورایی برنامه‌ریزی شده که در شهرک ولایت شهر کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مجالس که سال گذشته با استقبال خوب مردم برگزار شد، توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار از ۲۱ تا ۲۵ مرداد‌ماه سال جاری از ساعت ۱۶:۳۰ اجرای عمومی می‌شود.

ایلاقی بیان کرد: کار فضاسازی محل برگزاری تعزیه توسط شهرداری منطقه یک کرمان در زمین جنب سالن ورزشی شهرک ولایت انجام شده است و از آنجا که این اجراها با اسب و با امکانات کامل انجام می‌شود این مکان انتخاب و داربست بندی شده است.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در پایان با اشاره به اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار یکی از گروه‌های خوب و فعال استان کرمان است که اجراهای زیبا همراه با عزاداری و سوگواری و یک کار هنرمندانه را از آنها شاهد هستیم، گفت: از عموم مردم کرمان دعوت می‌شود در این مجالس تعزیه شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha