شرکت 180 هزار نفر در مسابقه پیامکی آلاءالرحمن؛ آزمون شفاهی از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 4160625
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
مدیرعامل ایکنا خبر داد:

شرکت 180 هزار نفر در مسابقه پیامکی آلاءالرحمن؛ آزمون شفاهی از فردا آغاز می‌شود

محمدحسین حسنی ضمن اعلام خبر شرکت نزدیک به 180 هزار نفر در مسابقه پیامکی آلاءالرحمن، از آغاز آزمون شفاهی این رویداد ملی از فردا، 16 مرداد، همزمان با سالروز تأسیس جهاددانشگاهی خبر داد.

شرکت 179048 نفر در مسابقه پیامکی آلاءالرحمن؛ آغاز آزمون شفاهی از فرداطرح ملی حفظ و مفاهیم سوره الرحمن با عنوان «آلاءالرحمن» در دو بخش مسابقه پیامکی و آزمون شفاهی حفظ، طی تابستان 1402 از سوی خبرگزاری ایکنا وابسته به جهاددانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این طرح انگیزه‌بخشی و سوق دادن مخاطبان از مسیر حفظ سوره الرحمن به حفظ کل قرآن کریم است، همچنین بر آن است تا نگاه مخاطبان را به مضامین زیبا و اعجاب‌آور سوره الرحمن که به عروس قرآن شناخته می‌شود، جلب کند؛ سوره‌ای که متأسفانه آوای آن در ذهن بیشتر ایرانی‌ها صحنه فوت عزیزان و مراسم ترحیم را متبادر می‌کند در حالی که در دیگر کشورهای اسلامی در مراسم شادی و با نغمه‌ای شعف‌انگیز آیه «فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ» تلاوت می‌شود.

با پایان یافتن بخش مسابقه پیامکی آلاءالرحمن و در پیش بودن اجرای آزمون حفظ سوره الرحمن، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، جزئیاتی از اجرای این طرح ملی را تشریح کرد و گفت: سه نفر از اساتید مطرح در عرصه آموزش قرآن، سرکار خانم سمیه حاجعلی و آقایان محمدمهدی بحرالعلوم و کریم دولتی در ارائه محتوای آموزش مفردات، حفظ و تدبر در مفاهیم سوره مبارکه الرحمن، با طرح آلاءالرحمن همکاری داشتند. نتیجه این همکاری ضبط 48 قطعه آموزشی شد که در قالب 24 بسته طی 4 تا 27 تیرماه، هر روز شاهد انتشار آن بودیم.

پویش آلاءالرحمن

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان گفت: بخش پیامکی رویداد سوره الرحمن در بازه زمانی سالروز دو عید بزرگ قربان تا غدیرخم برگزار شد تا از فضا و روزهای شاد این ایام بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد. تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان به ویژه دانشجویان که جامعه هدف این سازمان نیز هستند، فرصت مغتنم دیگری بود تا در نبود یک طرح فراگیر قرآنی و بی‌توجهی نهادهای ذی‌ربط، آلاء‌الرحمن با چنین نگاهی در کشور برپا شود. 

وی گفت: تبلیغات مؤثری نه تنها در سایت و شبکه‌های اجتماعی ایکنا بلکه به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، سایت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و شبکه‌های اجتماعی در دسترس شرکت‌کنندگان در رویدادهای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز انجام شد و قدردان همکاری تمامی این دستگاه‌ها از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیرعامل ایکنا به همکاری شرکت پیشگامان موج تلفن همراه(نرم‌افزار باد صبا) و شبکه اجتماعی روبیکا اشاره کرد و افزود: نرم‌افزار باد صبا مخاطبان گسترده‌ای از طیف‌های مختلف جامعه در ایران و خارج از کشور را همراه خود دارد و طی معرفی طرح در این نرم‌افزار کاربردی، دایره مخاطبان آلاء‌الرحمن افزایش یافت.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور عنوان کرد: در مجموع دقیقا 179048 نفر در مسابقه پیامکی از طریق سامانه پیام کوتاه ایکنا شرکت کردند که هر روز با انجام قرعه‌کشی بین پاسخ‌های صحیح، سه نفر، حائز دریافت کارت هدیه پنج میلیون ریالی شدند.

سوره الرحمن

وی افزود: کار به همین جا بسنده نشد و همراهان طرح را که اقدام به مشاهده فیلم‌های آموزشی کرده و به سوالات هر روزه مسابقه پیامکی پاسخ داده بودند، رها نکردیم و افرادی که حداقل پنج بار اقدام به شرکت در مسابقه پیامکی کردند، به سمت حفظ سوره الرحمن سوق دادیم و شش هزار و 513 نفر به این مرحله راه یافتند.

مدیرعامل ایکنا یادآور شد: همزمان با چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، بخش شفاهی پویش ملی آلاء‌الرحمن نیز برگزار می‌شود. آزمون از افرادی که حداقل در پنج مسابقه بخش پیامکی پویش شرکت کرده‌اند و موفق به حفظ سوره مبارکه الرحمن شده‌اند و در ادامه آمادگی خود را جهت حضور در این مرحله اعلام کرده‌اند، اخذ می‌شود. آزمون شفاهی این رویداد طی روزهای 16 تا 18 مردادماه از طریق سامانه برخط آموزشی جهاددانشگاهی(امجد) با حضور 10 ممتحن از ساعت 9 تا 17 به صورت تصویری برگزار خواهد شد. در پایان 14 کمک‌هزینه سفر معنوی اربعین حسینی به مبلغ شصت میلیون ریال بین نفرات برتر، قرعه‌کشی و اهداء خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین با کمک معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، بخش ویژه جهادگران و اعضای خانواده ایشان نیز در این پویش گنجانده شد و علاوه بر اهدای روزانه یک کارت هدیه پنج میلیون ریالی، یک کمک‌هزینه سفر اربعین به مبلغ شصت میلیون ریال نیز به قید قرعه، به جهادگران شرکت‌کننده در بخش حفظ اهدا می‌شود.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha