راهپیمایی عاشورایی بانوان زینبی در لبنان + عکس
کد خبر: 4159151
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

راهپیمایی عاشورایی بانوان زینبی در لبنان + عکس

بانوان شرکت کننده در «راهپیمایی باشکوه عاشورایی زینبی‌ها» تأکید کردند که با حضرت زینب(س) پیمان بسته‌اند که با حفظ حجاب و چادر خود به صاحب الزمان(عج) لبیک می‌گویند.

به گزارش ایکنا، بانوان و کودکان شیعه لبنانی دیروز همزمان با عاشورای حسینی در کشورشان با راه‌اندازی راهپیمایی باشکوه معروف به بانوان زینبی‌ شعارهای زینبی سر دادند و در ماتم شهادت سرور و سالار شهیدان(ع) اشک ریختند.

بنا به گزارش العهد، این راهپیمایی عاشورایی بانوان لبنانی از مجمع سید الشهداء در منطقه الرویس در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد و تا میدان اجتماعات امام حسین(ع) ادامه داشت.

در طول مسیر راهپیمایی بانوان لبنانی از پیر و جوان و خردسال در حالی که پرچم‌های سیاه حسینی و پلاکاردهای مقاومت و تصاویر شهدای مقاومت را در دست داشتند شعار مرگ بر اسرائیل، هیهات منا الذله لبیک یا قرآن، لبیک یا مهدی و لبیک یا حسین سر دادند.

هیئت‌هایی از انجمن‌های بانوان حزب الله و مقاومت نیز در دسته‌های منظم و در حالی که بزرگسالان چادرهای مشکی و کودکان چادرهای سفید به سر داشتند، مراسم ویژه عزاداری برای سید الشهداء را برگزار کردند.

این هیئت‌ها با نام‌های چادر زینبی السیده رقیه، چادر زینبی السیده زینب و همچنین هیئت دانشجویان دانشگاه‌ها و هیئت کودکان شیرخواره و هیئت خانواده‌های شهدا در مراسم حضور داشتند.

بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی تاکید کردند که به بنا به فرمایشات سید مقاومت، سید حسن نصرالله با حضرت زینب(س) پیمان می‌بندند که در مسیر کربلا ثابت قدم می‌مانند و با صیانت از چادر خود به صاحب الزمان، حضرت مهدی(عج) لبیک می‌گویند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در  سخنرانی‌های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خطاب به عزاداران حسینی تاکید کرده بود که شعار و پیمان عاشورایی ما لبیک یا قرآن، لبیک یا مهدی و لبیک یا حسین است.

انتهای پیام
captcha