برپایی غرفه صدور آنلاین کارت اهدای عضو در قزوین
کد خبر: 4158964
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

برپایی غرفه صدور آنلاین کارت اهدای عضو در قزوین

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین گفت: در  راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو، غرفه صدور آنلاین کارت اهدای عضو در استان قزوین برپا شد.

غرفه اهدای عضو

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انجمن اهدای عضو استان قزوین، سعید مظفری، مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین، گفت: همزمان با مراسم عزدارای در دهه اول محرم، غرفه صدور آنلاین کارت اهدای عضو توسط سفیران انجمن اهدای عضو استان برپا شد.

وی  ادامه داد: در این غرفه که با همراهی اداره‌کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، سفیران با استقرار در ابتدای خیابان سپه نسبت به صدور کارت اهدای عضو برای مراجعان اقدام کردند. همچنین در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو تراکت‌های آموزشی بین مراجعه کنندگان توزیع شده و به پرسش‌های مختلف پاسخ داده شد.

این مسئول بیان کرد: یکی از اقدامات انجمن اهدای عضو در راستای فرهنگ‌سازی، برپایی غرفه‌ها در مناسبت‌های مختلف است که این موضوع در استان قزوین همواره مورد استقبال قرار گرفته و تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان نسبت به تهیه کارت علاقه‌مند هستند.

وی اظهار کرد: در سال جاری برای گسترش فعالیت‌ها، برپایی غرفه‌های مختلف و همچنین فعال شدن در سایر شهرستان‌های استان در برنامه‌های انجمن قرار دارد. درحال حاضر ۲۵ هزار نفر در صف انتظار دریافت عضو قرار دارند و هر ۲ ساعت یک نفر از این بیماران به دلیل نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهد؛ این درحالی است که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین در پایان گفت: کارت اهدای عضو در فرهنگ‌سازی اهدای عضو از افراد مرگ مغزی تأثیر قابل توجهی دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کدملی به ۳۴۳۲ و یا مراجعه به ehdacenter.ir  نسبت به دریافت آنلاین کارت اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha