پوشش امدادی هلال احمر یزد در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 4158449
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

پوشش امدادی هلال احمر یزد در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آماده‌باش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمردر مرکز استان و شهرستان‌ها برای پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

پوشش امدادی هلال احمر یزد در تاسوعا و عاشورای حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، چهارم مردادماه در حاشیه مراسم عزادارای هیئات مذهبی، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان در خصوص امدادرسانی جمعیت هلال احمر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: با توجه به اینکه در برخی شهرستان‌ها مراسم عزاداری به شکل بسیار وسیعی برگزار می‌شود تمام نیروهای امدادی برای پوشش امدادی در آماده‌باش قرار خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: میزان استفاده از نیروهای امدادی در استان‌ و شهرستان‌ها با توجه به نیاز و وسعت مراسم متفاوت است اما نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمام شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند تا به عزاداران حسینی ارائه خدمت کنند.

حرازی‌زاده عنوان کرد: در مرکز استان تیم واکنش سریع، تیم آنست و تیم کوهستان تفت شامل 12 نفر روز امدادگر به همراه دو دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو کمک‌دار به همراه تیم‌های عملیاتی شهرستان یزد همراه با برپایی ایستگاه سلامت نیز آماده‌باش و مراسم‌های مرکز استان را پوشش خواهند داد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم‌ در روستاهای اطراف استان خانه‌های هلال نیز آماده‌باش و آماده ارائه خدمات هستند. همچنین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تمام پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان شامل 12 پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت و 65 نفر روز امدادگر و نجاتگر داوطلب با ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات و چهار خودرو کمک‌دار آماده ارائه خدمات هستند.

حرازی‌زاده در پایان گفت: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha