فعالیت‌های جهاددانشگاهی با توجّه به ظرفیّت‌های استانی برنامه‌ریزی می‌شود
کد خبر: 4158208
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/6

فعالیت‌های جهاددانشگاهی با توجّه به ظرفیّت‌های استانی برنامه‌ریزی می‌شود

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل تمام فعالیت‌های توسعه‌ای خود را با نیازسنجی و توجّه به ظرفیّت‌های استان برنامه‌ریزی کرده است که یکی از این طرح‌ها احداث مجتمع سلامت می‌باشد.

سیده صغری جوادی، مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، سیده صغری جوادی، مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، سوم مردادماه، با بیان این مطلب اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در طول چهل و سه سال از فعالیت خود به دنبال ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی بوده و با اعتماد به توانمندی‌های این نسل توانسته است موفقیت‌های جهانی و کشوری به دست آورد.

وی فعالیت‌های جهاددانشگاهی را برنامه‌محور اعلام و اضافه کرد: در همین راستا معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل تمام فعالیت‌های توسعه‌ای خود را با نیازسنجی و توجّه به ظرفیّت‌های استان برنامه‌ریزی کرده است که یکی از این طرح‌ها احداث مجتمع سلامت می‌باشد.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هدف از ایجاد این مجتمع را توسعه فعالیّت‌های مرکز درمان ناباوری و راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان عنوان و خاطرنشان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۷۵ مترمربع زمین و در پنج طبقه در شهرک نیایش اردبیل ساخته خواهد شد.

جوادی به افزایش خدمات جدید درمانی و آزمایشگاهی مرکز درمان ناباروری این نهاد و درمان موفق ۴۳ زوج در سه ماهه اول سالجاری در این مرکز اشاره و بیان کرد: این مرکز با رفع مشکل نازایی به تحکیم خانواده‌ها و ایجاد نشاط در بین اعضای آن‌ها کمک می‌کند.

وی از عقد ۱۸ قراداد پژوهشی کارفرمایی با دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: طرح «شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل» به کارفرمایی استانداری اردبیل یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای جهاد دانشگاهی اردبیل اردبیل می‌باشد که با مشارکت مراکز دانشگاهی استان انجام می‌شود.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: این شناسنامه به عنوان یک سند راهبردی با درنظر داشتن شاخص‌های مربوطه تدوین می‌شود تا ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، زیست محیطی و ... مناطق اعم از استان و شهرستان‌ها برای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان صورت گیرد.

جوادی با بیان اینکه استان اردبیل به خاطر جاذبه‌های طبیعی، اماکن تاریخی، مناطق مرزی و ذخایر ملی و مذهبی، ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، گفت: بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل از دیگر طرح‌های واگذار شده به جهاد دانشگاهی اردبیل با هدف تعریف خط مشی و سیاستگذاری نوین در توسعه گردشگریبود.

وی اضافه کرد: نتایج بازنگری در قالب راهبرد‌های کلان توسعه گردشگری استان بر حسب نواحی، توسعه منابع و محصولات گردشگری، زیرساخت‌های گردشگری، تسهیلات و خدمات گردشگری، منابع انسانی وسرمایه‌گذاری به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان کارفرما ارائه شده است.

جوادی، راه اندازی واحد تحقیق و تولید نشاسته‌های صنعتی جهاددانشگاهی باظرفیت اسمی سالانه۵۰۰تن را یکی از طرح‌های فناورانه مهم جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان و تصریح کرد: در این خط که برای اولین بار به دست پژوهشگران جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته شده، با لحاظ کردن امکانات مختلف در ساخت تجهیزات، امکان کاربری برای تولید محصولات متنوع برمبنای نشاسته فراهم شده است.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: در حال حاضر تنها محصول قابل ارائه این واحد صنعتی نشاسته‌حفاری می‌باشد، ولی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در آینده امکان تولید نشاسته صنعتی صنایع داروسازی، نشاسته‌های اصلاح شده فسفریته، صنایع پلاستیک‌سازی، کاتیونیک صنایع چسب‌سازی و اکسیدی صنایع نساجی و کاغذسازی فراهم خواهد شد. جوادی از برگزاری پنج کارگاه و نشست تخصصی با موضوع «درمان ناباروری؛ کمک به جوانی جمعیت» و «کاربرد واهمیت ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف» در سال گذشته خبر داد.

وی، ذخیره‌سازی ۱۷۱ نمونه خون بند ناف کودک از استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ را از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن ارائه مشاوره‌های تخصصی، نسبت به پذیرش متقاضیان اردبیل و شهرستان‌های تابعه استان و به جمع‌آوری خون بند ناف فرزندان متقاضیان اقدام می‌کند.

انتهای پیام
captcha