شعر آیینی ترجمان ارزش‌های دینی است
کد خبر: 4158015
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
مدیر حوزه علمیه خواهران الشتر:

شعر آیینی ترجمان ارزش‌های دینی است

آرزو فلاحی‌‎نیا با بیان اینکه شعر آیینی ترجمان ارزش‌های دینی است، گفت: شاعران آیینی در کنار مداحان و هیئت‌های مذهبی از نفوذ دشمن در ارزش‌ها جلوگیری کنند.

نشست شاعران آیینیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران لرستان، نشست عاشورایی شاعران آئینی و مداحان با مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان سلسله در محل حوزه علمیه خواهران بنت‌الرسول(س) الشتر برگزار شد.

در این نشست علاوه بر شعرخوانی شاعران آئینی، حجت‌الاسلام صیدی، مدیر حوزه علمیه برادران و آرزو فلاحی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران الشتر و کیانوش سوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله نیز در خصوص تعامل بیشتر مداحان و شاعران آئینی شهرستان و همچنین بهره بردن از نظر کارشناسی طلاب و حوزه‌های علمیه مباحثی را مطرح کردند.

در این مراسم، آرزو فلاحی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران الشتر، گفت: شعر آیینی ترکیبی از شعر و آیین است که ترجمان ارزش‌های دینی است.

وی افزود: هر چیزی در قالب هنر باشد، ماندگاری بیشتری دارد درصورتی‌که هنر با جهت ایمان باشد، تمام تلاش دشمن رخنه نامحسوس بدون اجبار و اکراه در عقاید و ارزش‌ها، جایگزین کردن ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها و همچنین ترویج فرهنگ سکولار در جامعه است.

فلاحی‌‎نیا با بیان اینکه شعر آیینی باید برگرفته از پشتوانه‌های محکم تاریخی باشد، اضافه کرد: شاعران آیینی و بصیر ما نقش تأثیرگذاری در ماندگاری ادبیات عاشورا دارند و این توفیقی از طرف خداوند و عنایت ائمه‌ اطهار(ع) است، بنابراین شاعران آیینی باید با دشمن‌شناسی و تعامل با مراکز دینی حوزه‌های علمیه با بیان و آثار خود در خدمت اسلام و انقلاب باشند.

وی با اشاره به این کلام از امام راحل(ره) که فرمودند: «میزان حال فعلی افراد است»، گفت: شعرای آیینی ما باید از محتوا صیانت و در کنار مداحان و هیئت‌های مذهبی از نفوذ دشمن در ارزش‌ها جلوگیری کنند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الشتر با بیان اینکه دشمن به‌دنبال این است مباحث را با روایت و مهندسی افکار خود تفسیر کند، گفت: مدرسه، استاد، کتاب و شعری موفق است که در خدمت اسلام و انقلاب باشد وقتی عکس‌العمل غرب ایستادگی در مقابل قرآن کریم است، این بیانگر موفقیت اسلام است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی به‌دنبال جدایی دین از سیاست و سکولاریزم کردن مناسبت‌های دینی هست، افزود: افتخار ما این است شاعران آیینی ما ولایی و انقلابی با بصیرت حسینی در تولید محتوای غنی، زیبا و اثرگذار در خدمت اسلام و انقلاب هستند.

انتهای پیام
captcha