اجرای «سوگواره محرم» در فرهنگسرای بهمن
کد خبر: 4157976
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

اجرای «سوگواره محرم» در فرهنگسرای بهمن

ویژه‌برنامه‌های «سوگواره محرم» به مناسبت گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) طی محرم و صفر، به میزبانی فرهنگسرای بهمن و مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 16 برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، ویژه‌برنامه‌های «سوگواره محرم» در قالب بسته برنامه فرهنگی هنری و مذهبی شامل اجرای نمایش‌های آئینی گروه هنری حنانه، مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، راه‌اندازی رادیو محرم، نذری حسینی، نوگلان حسینی، زمزمه‌های معنوی (برپایی مراسم پر فیض زیارت عاشورا) و تولید محصولات مجازی با محتوای عاشورایی از سوی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

نمایش‌های آئینی گروه هنری حنانه به سرپرستی شیوا کاتوزیان در کنار برنامه‌های رادیو محرم با اجرای سامانا احمدی، دهه اول محرم هر شب از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و از آن به بعد تا پایان ماه صفر، در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در محوطه ورودی اصلی فرهنگسرای بهمن ادامه خواهد داشت.

همچنین، کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن ویژه‌برنامه‌های «سفر سرخ» با موضوع شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، «نوای رضیع» با موضوع نوحه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع)، «خورشید جوانان» به مناسبت شهادت حضرت علی اکبر(ع)، «پرچم‌دار نینوا» به مناسبت شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، «عطر روضه»، «بوی باغ گل سرخ» و «جام عبرت» را در قالب پادکست و مسابقه کتابخوانی با عنوان «در آئینه عاشورا» برگزار می‌کند.

همچنین، ویژه‌برنامه «خون نگاره» در قالب تولید فتوکلیپ از سوی خانه فرهنگ منتظر، برای شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) تهیه شده است که در روز‌های تاسوعا و عاشورا در شبکه‌های اجتماعی باز نشر خواهد شد.

همچنین، در رابطه با اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با آئین مذهبی و سنتی به ویژه مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز پیش از ظهر یکشنبه، یکم مردادماه برنامه «نذر حسینی» در قالب توزیع غذای نذری بین کودکان و مراسم نوحه خوانی «نوگلان حسینی» از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در مجتمع فرهنگی هنری فجر برگزار شد. همچنین، ویژه‌برنامه دیگری با عنوان «مشق عشق» چهارشنبه، چهارم مردادماه، از ساعت ۱۰ صبح در خانه فرهنگ منتظر، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این سوگواره می‌توانند به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند و یا با شماره ۵۵۳۱۲۳۰۴-۰۲۱ تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha