فراخوان سوگواره عکس «به نشانی عَلَم» منتشر شد
کد خبر: 4157831
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

فراخوان سوگواره عکس «به نشانی عَلَم» منتشر شد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین(ع)، فراخوان نخستین سوگواره عکس محرم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با عنوان «به نشانی عَلَم» منتشر شد.

سوگواره عکس، آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ستاد فهمای استان، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، امروز، سوم مردادماه، در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین(ع)، فراخوان نخستین سوگواره عکس محرم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با عنوان «به نشانی عَلَم» منتشر شد.

وی اظهار کرد: این رویداد هنری در بخش اصلی شامل (مجموعه‌عکس و تک‌عکس) با محوریت موضوع روایت جلوه‌های بصری از حضور کودکان و نوجوانان در هیئت‌ها و مجالس عزاداری، آئین‌ها و سنت‌های سوگواری در ماه‌های محرم و صفر و همچنین خادمی کودکان و نوجوانان در هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

شفیعی ادامه داد: بخش ویژه سوگواره عکس «به نشانی عَلَم» شامل(مجموعه‌عکس و تک‌عکس) با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی با محوریت تصویرنگاری از پیاده روی زائران کودک و نوجوان در ایام اربعین به سمت کربلا طراحی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به قوانین شرکت در این سوگواره هنری گفت: دبیرخانه جشنواره مجاز است از همه آثار ارسالی جهت انتشارات، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ارتقای سطح هنری بچه های مسجد بهره‌مند شود و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات سوگواره است. افزون بر اینکه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و یا سال ثبت آثار وجود ندارد.

وی افزود: آثار باید با فرمت jpg و حداقل  dpi ۳۰۰ با حداقل اندازه ۲۵۰۰ پیکسل (برای ضلع بزرگ) ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ داشته باشند و آثاری که کیفیت مذکور را نداشته باشند به مرحله داوری وارد نمی‌شوند. هنرمند متعهد می‌شود در صورتی که اثرش برای انتشار در قالب‌های مختلف استفاده شود؛ فایل raw  اثر را برای دبیرخانه ارسال کند.

شفیعی با بیان اینکه مجموعه‌عکس‌ها باید دارای ۷ تا ۱۴ قاب در یکی از موضوعات اعلام شده باشد، اظهار کرد: همراه مجموعه‌عکس‌ها بیاینه شخصی (Statement) عکاس (حدود ۱۰۰ کلمه) باید ارسال شود. بنابر تشخیص هیئت‌داوران عکس‌هایی که ویرایش اثر با سیستم‌های نرم‌افزاری، بیش از حد متعارف باشد پذیرفته نخواهند شد.

مدیر ستاد فهما آذربایجاشرقی یادآور شد: شرکت‌کنندگان باید عضو یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی بوده و ضمن عضویت در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir در بخش ناحیه کاربری خود؛ در شبستان هنر، بخش «من هنرمندم» مشخصات خود را ثبت کنند.

وی افزود: عموم علاقه‌مندان برای شرکت در سوگواره عکس «به نشانی علم» می توانند؛ آثار خود را با ذکر مشخصات کامل و شماره تماس به نشانی دبیرخانه سوگواره واقع در تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۳۳۳۹۰۰۶ داخلی ۱۰۴ و ۱۱۲ تماس داشته باشند.  

شفیعی با بیان اینکه ارسال آثار به همراه مشخصات کامل به صورت فایل از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۰۳۵۴۲۰۹۷۴ نیز ممکن است، گفت: جوایز برگزیدگان رتبه های اول تا سوم هر بخش به ترتیب ۱۵ میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال و ۵ میلیون ریال همراه با لوح و تندیس جشنواره می باشد.

گفتنی است، ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین سوگواره عکس محرم با عنوان «به نشانی عَلَم» است.

انتهای پیام
captcha