توهین به ساحت قرآن فرصتی برای شناخت حقیقت است
کد خبر: 4157762
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶
موسوی:

توهین به ساحت قرآن فرصتی برای شناخت حقیقت است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به هتک حرمت قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک گفت: توهین به ساحت قرآن کریم دردناک اما فرصتی برای شناخت حقیقت است.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک گفت: توهین به ساحت قرآن کریم دردناک اما فرصتی برای شناخت حقیقت است.

وی افزود: چنانچه موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را از بعد اخلاقی و انسانی نگاه کنیم، جا دارد مسلمانان جامعه دریده و فریاد «وا محمدا» سر دهند و حتی متدینین جامعه بشری از دیگر ادیان الهی نیز در این مصیبت مسلمانان را همراهی کنند لکن از بعد اجتماعی این اتفاق یک فرصت برای مسلمانان و البته انسان‌های دین‌دار دنیاست.

موسوی با اشاره به دلایل اینکه چرا چنین اقدامی یک فرصت است، افزود: فرصت اول این است که مسلمانان بتوانند نور هدایت قرآن را عالم‌گیر کرده و برکات این کتاب آسمانی را به جهانیان بشناسند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: در حال حاضر ذهن انسان‌های آزاده جهان به سمت چرایی این عمل قبیح متمرکز شده است و این سؤالات که مگر قرآن چیست یا چه می‌گوید در اذهان آنان طنین‌انداز شده است.

وی با بیان اینکه دومین دلیل آن است که چنین اقدامی چهره شیطان صفت غرب به عالمیان را آشکار کرد، افزود: این اتفاق دردناک که انصافاً قلوب انسان‌های آزاده دنیا را به درد آورده است، نشان داد دول غربی به اصطلاح پیشرفته هیچ توجه و احترامی به نیازهای روحی انسان امروزی نداشته و تنها به دنبال این هستند که در پس پرده‌های تجمل‌گرایی، فساد و فحشا، بازار اقتصادی خود را رونق دهند.

موسوی تأکید کرد: بی‌حرمتی مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد در سایه حمایت دولت این کشور و عدم برخورد قاطع سازمان حقوق بشر و سازمان بین‌الملل، چهره مکار فریبنده دولت‌های به اصطلاح پیشرفته و به ظاهر متمدن را به انسان‌های آگاه دنیا روشن ساخت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این‌ها دولت‌هایی هستند که برای رونق اقتصادی خود امر پلید و کثیف همجنس‌بازی را جایگزین امر مقدس ازدواج کرده‌اند و فساد و فحشا را آزادی عقیده و هتاکی و بی ادبی را آزادی بیان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این چهره واقعی دنیای متمدن امروزی است و باید تمام جوامع بشری به خود آمده و در مقابله با این دولت‌های روباه صفت متحد شوند، گفت: اینان دولت‌هایی هستند که در ظاهر آرامش به ارمغان می‌آورند اما در باطن انسان مظلوم امروز را به قهقرایی نابودی هدایت می‌کنند.

موسوی در پایان بیان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) نور واحدی از سمت خداوند متعال هستند که نه کمرنگ شده و نه خاموش می‌شوند و هر آنکه که تلاش به خاموش کردن این دو کند، خودش در آتش جهالت نابود می‌شود.

انتهای پیام
captcha