برگزاری مسابقه فیلم و عکس عاشورایی در گچساران
کد خبر: 4157630
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

برگزاری مسابقه فیلم و عکس عاشورایی در گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری مسابقه عکاسی و فیلم محرم با همکاری کانون بسیج هنرمندان در این شهرستان خبر داد.

مسابقه فیلم و عکس عاشورایی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اورنگ نارکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران امروز، دوم مردادماه در نشست برنامه‌ریزی مسابقه فیلم و عکس عاشورایی در این شهرستان، اظهار کرد: مسابقه فیلم و عکس عاشورایی با همکاری کانون بسیج هنرمندان با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و پاسداشت آئین‌های ویژه عزاداری برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت در این مسابقه برای هنرمندان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی و فیلم کوتاه با موبایل و دوربین آزاد است و شرکت‌کنندگان با در نظر گرفتن همه موضوعات مسابقه و در هر بخش (حرفه‌ای و تلفن همراه) می‌توانند ۵ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران محورهای مسابقه را محرم و کودک، محرم و بانوان، هر خانه یک حسینیه، نذورات فرهنگی، نذورات هنری و آیین‌های سنتی، سوگواره محرم، محرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نماز ظهر عاشورا بیان کرد.

نارکی بیان کرد: تایم فیلم با در نظر گرفتن همه موضوعات مسابقه و در هر بخش (حرفه‌ای و تلفن همراه) یک اثر سه دقیقه باشد، نکته‌های هنری نو و خلاقانه به محرم مورد توجه و نظر داوران قرار خواهد گرفت.عکاسان می‌توانند تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ آثار خود را به همراه مشخصات فردی(نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس و کدملی) در برنامه روبیکا به شماره ۰۹۱۷۷۴۹۵۳۸۶ (دبیرخانه مسابقه) ارسال کنند.

وی با اشاره به سهم بسیار بزرگ عکاسی در ترویج نگاه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظلم در فرهنگ اجتماعی، اضافه کرد: «عکاسی» پیش از هر چیز با نقش رسانه‌ای خود، می تواند در ثبت نگاه و زاویه دید عکاس جلوه هایی از این مراسم آئینی را به نمایش بگذارد.در پایان مسابقه به برگزیدگان هر بخش هدیه و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha