فرهنگ و دینداری عاشورایی جریان‌ساز است
کد خبر: 4157575
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

فرهنگ و دینداری عاشورایی جریان‌ساز است

آیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی و دینداری عاشورایی می‌تواند جریان‌ساز باشد و جامعه را اصلاح کند، گفت: درس مهم اباعبدالله‌الحسین(ع) این است که اگر امر مقدسی مورد اهانت قرار گرفت باید برای احیای آن، از همه چیز خود بگذریم.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شامگاه اول مردادماه در مراسم سوگواری دهه اول محرم که در مهدیه رشت برگزار شد، با بیان اینکه باید شناخت درستی از امام حسین(ع) و نهضت جاودانه عاشورا داشته باشیم، اظهار کرد: امام حسین(ع) یک الگو جامع برای همه جهانیان است و ما باید از قیام اباعبدالله الحسین(ع) تصویرسازی کنیم تا بتوانیم از همه اتفاقات عاشورا الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) زمانی قیام کردند که آموزه‌ها و احکام دینی با آسیب‌هایی مواجه بود، افزود: قیام عاشورا اسلام را ماندگار کرد، عالی‌ترین و جامع‌ترین دینداری را می‌توان در سپاه اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروزه خیلی‌ها به‌دنبال این هستند که در دین تحریف ایجاد کنند، گفت: عده‌ای هم تا زمانی که دین به معاش و دنیای آنها خدشه‌ای وارد نکند، همراهی می‌کنند. در ابتدا باید دین را بشناسیم، سپس باور داشته و در نهایت دین‌دار باشیم، سپاه امام حسین(ع) در عالی‌ترین مرحله دین‌شناسی، دین‌باوری و دین‌داری قرار داشتند و برای احیای اسلام از جان و مال خود گذشتند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اتفاقات اخیر اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی، تأکید کرد: اینکه به کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان اهانت شود، با هیچ‌کدام از قواعد آزادی و حتی اعلامیه جهانی حقوق بشر سازگاری ندارد؛ اهانت به مقدسات مسلمانان، اهانت به همه پیروان ادیان ابراهیمی است لذا کشورهای مسلمان و اعضای کنفرانس اسلامی باید نسبت به اهانت اخیر، برخورد جدی داشته باشند، مسببین این حادثه نیز باید محاکمه شوند.

وی با اشاره به اینکه سلمان رشدی بعد از اهانت و سپس فتوای امام(ره)، یک روز هم در آرامش زندگی نکرده است، بیان کرد: اهانت‌کنندگان به اعتقادات مسلمانان، باید هزینه بپردازند زیرا اهانت به قرآن کریم، اهانت به عقلانیت، معنویت، عدالت و قانون سعادت‌بخش انسان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دین یک مقوله فطری بوده و وجود انسان به حکم عقل پذیرای دین است، تصریح کرد: باید یک تصویر دقیق، درست و عمیق از دینداری و شخصیت امام حسین(ع) ارائه دهیم و نگاه سطحی نسبت به عاشورا نداشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی و دینداری عاشورایی می‌تواند جریان‌ساز باشد و جامعه را اصلاح کند، افزود: درس مهم اباعبدالله‌الحسین(ع) این است که اگر امر مقدسی مورد اهانت قرار گرفت باید برای احیای آن، از همه چیز خود بگذریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری لازمه زنده نگه داشتن عاشورا را نشان دادن تصویر واقعی از امام حسین(ع) در مجالس عزاداری دانست و گفت: لازمه نقش‌آفرینی عاشورا، معرفی زینب‌گونه این حادثه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک شخصیت تأثیرگذار جهانی است، تصریح کرد: غیر از چگونگی، باید به چرایی عاشورا پرداخت و گفته شود که چرا بهترین‌ها را به بدترین صورت به شهادت رسانند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به انواع دینداری، گفت: اولین نوع دینداری، در سپاهیان امام حسین(ع) بود که بالاترین و جامع‌ترین نوع دینداری است. نوع دیگر دینداری، دینداری سطحی و ظاهری است، کسانی که به ظواهر دین چسبیدند در مقابل ولی خدا هم ‌ایستادند و مقابله کردند. نوع سوم، استفاده ابزاری کردن از دین است و افراد به نام دین به آن ضربه می‌زنند، تفکرات وحشی داعشی از همین نوع است.

انتهای پیام
captcha