طراحی کارنامه تحلیلی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن + عکس
کد خبر: 4157565
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
با تلاش یک فعال قرآنی

طراحی کارنامه تحلیلی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن + عکس

یکی از فعالان و داوران مسابقات قرآن کشورمان اقدام به طراحی کارنامه تحلیلی متسابقان کرده است. کارنامه‌ای که در آن وضعیت کلی و جزئی هر شرکت‌کننده در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان یک مرحله خاص ارائه می‌شود.

طراحی کارنامه تحلیلی شرکت کنندگان در مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا، یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بعد از حضور در هر رقابت قرآنی،‌ دریافت اطلاعات در مورد جایگاه خود در مقایسه با سایر متسابقان است. 

البته گاها با رصد کارنامه سایر متسابقان می‌توان به داده‌هایی در این زمینه دست پیدا کرد، اما به دست آوردن اطلاعات کامل‌تر و شخصی‌سازی شده نیازمند پردازش نمرات داوران است.

علی یحیایی، فعال قرآنی و از داوران مسابقات قرآن که از کارشناسان حوزه الکترونیک و برنامه‌نویسی نیز هست، اقدام به طراحی کارنامه تحلیلی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کرده است. 

وی در مورد طراحی این کارنامه به خبرنگار ایکنا، گفت: با توجه به اینکه خودم در مسابقات حضور داشته‌ام و داوری نیز کرده‌ام همیشه دغدغه یک ارزیابی کلی از وضعیت شرکت‌کننده وجود داشته است. 

یحیایی افزود: این کارنامه شبیه به کارنامه‌هایی است که موسسات کنکور برای شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری صادر می‌کنند. شرکت‌کننده در مسابقات قرآن از طریق این کارنامه جایگاه کلی و جزئی خود در هر مرحله از مسابقات قرآن که حضور داشته است به دست خواهد آورد.

این داور مسابقات قرآن اظهار کرد: این کارنامه تلاشی است برای پاسخگویی به درخواستی که هم می‌تواند جنبه‌های انگیزشی و هم جنبه‌های آموزشی برای متسابقان به همراه داشته باشد. این طرح در بدو کار مورد استقبال چند استان در مرحله شهرستانی و تعدادی وزارتخانه در مرحله کشوری قرار گرفته‌ است.

وی در ادامه به اجزاء تشکیل‌دهنده این کارنامه اشاره کرد کرد و گفت: یکی از بخش‌های کارنامه نمودار میله‌ای است، در این نمودار، متسابق در هر بخشی که مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفته است در همان بخش با میانگین نمرات مقایسه شده است. قیاسی که برای شرکت‌کننده‌ها می‌تواند بازخوردی ارائه دهد تا روی نقاط ضعف و قدرت خود بیشتر تمرکز کنند. 

یحیایی اظهار کرد: مشاهده بیشترین نمره در هر بخش می‌تواند تا حدی بیانگر سطح داوری باشد و چشم‌اندازی برای متسابق به تصویر بکشید که در هر بخش به چه میزان امکان پیشرفت خواهد داشت.

این داور مسابقات قرآن یکی دیگر از بخش‌های این کارنامه را نظرات اعضای هیئت داوران معرفی کرد و گفت: مرسوم‌ترین روش برای به دست آوردن نظر داوران و گرفتن راهنمایی حلقه زدن دور ایشان در زمان استراحت بین مسابقه است، البته با این شرط که داور حضور ذهن داشته باشد. اما وجود چنین بخشی در کارنامه که برگرفته از توضیحات نهایتاً یک سطری کاربرگ هست هم اطلاعات جامع‌تری در اختیار متسابق قرار می‌دهد و هم  فرصت استراحت را برای داوران حفظ می‌کند.

وی افزود: بخش دیگر این کارنامه جدول نمرات است. همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کارنامه جدول نمرات است که متسابق بداند در هر بخش چه رتبه‌ای کسب کرده و با چقدر تلاش می‌توانسته از رقیب خود پیشی بگیرد یا اینکه کم‌کاری در چه بخشی موجب شده از رقیبان نزدیک جا بماند. 

یحیایی تصریح کرد: ارائه این کارنامه در مراحل شهرستانی و تلفیق آن با نتایج سایر شهرستان‌های یک استان قطعاً می‌تواند در فاصله حداقل ۳۰ روزه این مراحل مسابقات، معیاری جهت میزان تلاش متسابقان جهت ارتقا خود باشد.

طراحی کارنامه تحلیلی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن + عکس

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sadra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۲:۰۲
0
1
احسنت به این استاد عزیز
captcha